فصل دو [تئاتر]

آقایی به تئاتر باز می‌گردد

گاهی در قامت نقش اصلی ظاهر می‌شود، گاهی یک نقش کوتاه و گذرا برعهده می‌گیرد. کارنامه‌اش پر از اسامی درخشان و کارهای قابل اعتنا و ماندگار است.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۸۷

امیر آقایی سالهای اخیر را بیشتر در سینما و تلویزیون سپری کرده است؛ آخرین بار نقش یک افسر پلیس آگاهی را در سریال نوار زرد بازی کرد و قبلتر از آن در نقش یک افغانی مهاجر، در سریال چرخ و فلک حضوری کوتاه اما تماشایی داشت. در سینما هم با فصل نرگس و بدون تاریخ، بدون امضا، نشان داد که برای نقشهای پررنگ و موثر انتخاب قابل توجهی محسوب میشود.

عکاسی هم از علایق جدی امیرآقایی است و علاوه بر چند کتاب که از هایکوهای او منتشر شده، نقاشی هم میکشد. در کنار همه این هنرها، امیرآقایی در سالهای اخیر بیشتر از هر جایی در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است و حالا تصمیم گرفته یک بار دیگر به تئاتر برگردد و بازی روی صحنه را دوباره مزه مزه کند.

بعد از پانزده سال دوری از سینما و تئاتر و تلویزیون، امیر آقایی در نمایش «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی به ایفای نقش خواهد پرداخت. او آخرین بار سال 1382 و در نمایش «روی زمین» روی صحنه تئاتر دیده شد و حالا قرار است همبازی صابر ابر و الهام کردا باشد؛ آن هم در نمایشی که از هفته اول اردیبهشت در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا میشود. آقایی در این نمایش نقش «دکتر رایس» را بازی میکند؛ پزشکی که دنیای سرد و تاریک و غمزدهای دارد و چشمهای مالی سویینی را به اصرار همسرش جراحی میکند.

این نمایش یکبار دیگر سال 94 هم اجرا شده بود و عباس جمالی این نقش را برعهده داشت اما بهدلیل مشغلهکاری، نتوانست در این اجرا حضور داشته باشد. بنابراین فرصتی فراهم شده که امیرآقایی آن را بازی کند و به حال و هوای تئاتر برگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها