نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور مربوط به سوریه اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات آستانه درباره سوریه 14 و 15 ماه می برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۳۰
دور بعدی مذاکرات «آستانه»  24 و 25 اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «الکساندر لاورنتیوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور مربوط به سوریه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که دور جدید مذاکرات درباره سوریه 14 و 15 ماه می (24 و 25 اردیبهشت) در «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

خبرگزاری تاس گزارش کرد، در سال 2017، وی گفت: «تابحال (دور جدیدی از مذاکرات آستانه را )برای روزهای 14 و 15 ماه می برنامه‌ریزی کرده‌ایم».

در سال 2017، نمایندگان سه کشور ایران، ترکیه و روسیه، فرایند مذاکرات صلح سوریه را در آستانه آغاز کردند که شامل نمایندگانی از دولت و معارضان سوری بود.

طبق این گزارش، روسیه، ایران و ترکیه تعهداتی را برای تضمین آتش‌بس در سوریه برعهده گرفتند و فرایند صلح آستانه (8 دور مذاکرات تا مارس 2018 برگزار شده است و آخرین دور آن در 21 و 22 دسامبر 2017 برگزار شد) به ثبات‌بخشی در اوضاع سوریه کمک کرده است.

طرفین مذاکره برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه به توافق رسیدند و این مناطق در غوطه شرقی، شمال حمص، ادلب و بخش‌هایی از لاذقیه، حماة و حلب و همچنین مناطقی درعا و قنیطره در جنوب سوریه ایجاد شد.

بنا به گزارش تاس، ایران، روسیه و ترکیه ناظر بر آتش‌بس وضع شده در منطقه ادلب هستند و روسیه همچنین مسئولیت نظارت بر آتش‌بس دیگر مناطق تعیین شده در سوریه را نیز برعهده دارد.

در نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه که 25 اسفند ماه در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، بیانیه‌ای 20 بندی صادر و طرفین توافق کردند که نشست بین‌المللی بلندپایه بعدی دربارۀ سوریه در اواسط ماه می 2018 در آستانه برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها