جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

روز طبیعت گره ترافیکی نداشتیم/ آماده ترافیک شنبه آینده هستیم/ دوربین ها فعال شدند

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به پایان یافتن تعطیلات نوروزی اعلام کرد: خوشبختانه با تمهیدات دقیقی که برای تعطیلات نوروزی و بخصوص روز طبیعت داشتیم در تهران بزرگ هیچ گره ترافیکی علی‌رغم افزایش تردد نداشتیم و حادثه‌ منجر به فوت هم در این روز ثبت نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۶۲
روز طبیعت گره ترافیکی نداشتیم/ آماده ترافیک شنبه آینده هستیم/ دوربین ها فعال شدند

سرهنگ حسن عابدی در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: روز سیزدهم فروردین از نظر بار ترافیکی پایتخت دارای سه نکته ویژه یعنی بازگشت مسافران نوروزی، روز طبیعت و برگزاری بازی فوتبال که خوشبختانه نیروهای پلیس راهور براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی و استقرار در نقاط مربوطه توانستند بدون مشکل خاصی ترافیک این روز پایتخت را مدیریت کنند.
عابدی در ادامه افزود: کنترل ورودی و خروجی بوستان‌ها و مدیریت ترافیک پارکینگ استادیوم نکاتی بود که از ایجاد گره ترافیکی و انتقال آن به شریان‌های اصلی در پایتخت جلوگیری کرد و در نهایت روز طبیعت با شرایطی قابل قبول از نظر ترافیکی در کلان‌شهر تهران پایان یافت.
این مقام مسئول درباره حوادث ثبت شده این روز به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه حادثه منجر به فوت در روز طبیعت ثبت نشد ولی برخوردهایی داشته‌ایم ولی اگر بخواهیم در جمع‌بندی حوادث این روز سخن بگوییم باید بگوییم که سیزده بدر امسال حوادث کمتری را تجربه کردیم.
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه افزود: روز 14 فروردین نیز با آغاز مجدد فعالیت اداری در تهران شاهد ترافیک صبحگاهی روانی در تهران بودیم اما از آنجا که هنوز بخشی از مسافران نوروزی ساکن پایتخت به تهران مراجعه نکرده‌اند خبری از گره‌ ترافیک صبحگاهی در معابر نبود و در حال حاضر نیز تمامی معابر تهران شاهد ترافیکی روان و بودن مشکل هستند.
وی تاکید کرد: رانندگان محترم باید درنظر داشته باشند که از امروز صبح اجرای قوانین طرح ترافیک (طرح ترافیک اصلی و طرح زوج و فرد) در تهران به روال عادی بازگشته و دوربین‌های خودکار مشغول ثبت تخلفات بوده‌اند.
به گفته این مقام مسئول ساعت اجرایی شدن طرح ترافیک اصلی در تهران شش و سی دقیقه بامداد تا ساعت 17 همانند گذشته اجرا می‌شود و طرح زوج و فرد هم از همان ساعت تا ساعت 19 تعیین شده است.
عابدی درباره پیش بینی شرایط ترافیکی شنبه آینده نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به روز پایان تعطیلات نوروزی برآورد کرده‌ایم شنبه آینده موج اصلی ترافیک پایتخت را شاهد باشیم از این رو برنامه‌ریزی دقیق و منظمی برای کنترل و مدیریت ترافیک در آن روز انجام شده و براساس آنچه پیش بینی کرده‌ایم محورهای مواصلاتی شهر تهران شنبه آینده نیز بدون مشکل گره ترافیکی خواهند بود؛ اما لازم به یادآوری است که استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها صرفه اقتصادی دارد بلکه می‌تواند در بهبودشرایط ترافیکی و آلودگی هوای تهران کمک شایانی باشد.


عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها