توصیه سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات به خریداران کالا و خدمات

فاکتور رسمی دریافت کنید/تشکیل 12هزار پرونده در طرح نظارت نوروزی

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با اعلام تشکیل بیش از 12 هزار پرونده از ابتدای آغاز طرح نظارت نوروزی گفت: به هموطنان گرامی توصیه می‌کنم برای جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء استفاده از عرضه کنندگان کالا و خدمات فاکتور رسمی دریافت کنید.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۶۳
فاکتور رسمی دریافت کنید/تشکیل 12هزار پرونده در طرح نظارت نوروزی

سید‌یاسر رایگان، با اشاره به افزایش حجم تقاضای خرید کالا و دریافت خدمات طی ایام پایانی سال به جام جم آنلاین گفت: هرسال در دوره‌هایی خاص شاهد افزایش روند تقاضا برای دریافت خدمات و همچنین خرید کالا هستیم که برخی از سودجویان با استفاده از این شرایط به دنبال منافع شخصی خود هستند، از این رو بهترین راهکار برای جلوگیری از هرگونه تخلف دریافت فاکتور رسمی است.

رایگان در ادامه افزود: اگرچه اساس برنامه نوروزی امسال ما پیشگیری از تخلف و کنترل کامل بازار است، اما گسترده بودن بازار شب عید می‌تواند عاملی باشد که برخی تخلف‌ها از دید بازرسان دور بماند و بعضا شاهد تخلف‌هایی باشیم از این رو هموطنان می‌توانند شکایات احتمالی خود را ثبت و نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

وی درباره شرایط فاکتور رسمی نیز به خبرنگار ما گفت: منظور از فاکتور رسمی؛ فاکتوری است که در آن نام، آدرس، مهر واحد صنفی همراه با تمامی اطلاعات خرید یا دریافت خدمات درج شده باشد، بنابراین اگر فروشنده فاکتور معمولی و بدون این مشخصات را ارایه کند در صورت تخلف قابلیت رسیدگی نداشته و نمی‌توان شکایاتی را در این زمینه پیگیری کرد.

به گزارش جام جم آنلاین سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: خریداران و دریافت کنندگان خدمات لازم است نسبت به کنترل یکسان بودن اطلاعات کالا یا خدماتی که دریافت کرده‌اند با آنچه در فاکتور مندرج شده اقدام کرده و در صورت تفاوت از فروشنده بخواهند اصلاح لازم را انجام دهد. به عنوان مثال اگر قیمت الصاقی روی یک کالا 10 هزار تومان بود در فاکتور هم باید دقیقا این قیمت قید شده باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: راه‌های ثبت و رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی واحدهای مختلف مراجعه به سامانه اینترنتی t135.ir و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات و یا ارتباط با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

لازم به یادآوری است طرح نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی با هدف پیشگیری و برخورد با تخلفات اقتصادی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی از ۱۵ اسفندماه به مدت ۳۰ روز در سراسر کشور اجرا می‌شود.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها