نمایش آسیایی 2 تیم پرطرفدار پایتخت امروز آغاز می‌شود

استارت سرخابی‌ها

امروز از دو تیم پرطرفدار پایتخت رونمایی می‌شود. دو تیمی که دل هواداران بسیاری را با خود دارند، امروز در ایران و قطر به میدان می‌روند. بعد از انجام بازی‌های دیروز، همه اهالی فوتبال منتظر هستند بازی دو تیم پرتماشاگر ایرانی را ببینند؛ دیدارهایی که می‌تواند یک فصل خوب در لیگ قهرمانان را رقم بزند.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۸۵

سلام برانکو به آسیا

پرسپولیس در اولین فصل حضور آسیایی برانکو با این تیم، تا نیمهنهایی پیش رفت. قانون ناعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا و قدرت فراوان عربستان در این کنفدراسیون بی خاصیت، موجب شد پرسپولیس بسیاری از دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا را خارج از ایران برگزار کند. با این وصف، پرسپولیس به نیمهنهایی غرب آسیا رسید که نتوانست از سد الهلال بگذرد و در نهایت حذف شد. البته الهلال هم در فینال موفقیتی برابر اوراوا ردز به دست نیاورد و ناکام ماند.

حالا پرسپولیس دومین تجربه آسیایی خود با برانکو را پشتسر میگذارد. هواداران این تیم به دلیل موفقیت و موقعیت مقتدرانه این تیم در لیگ برتر، امیدواری بسیاری دارند در این فصل به آنچه فصل قبل باید میرسید، دست یابد. پرسپولیس برانکو تیمی سرحال، باروحیه و با انگیزه است که به دلیل شناخت کامل بازیکنان از هم، فوتبالی شناور ارائه میکند. برانکو که در زمان سرمربیگری بلاژویچ در تیم ملی ایران، به عنوان کمک اول و تئوریسین و آنالیزور اصلی در کنار او کار میکرد، در زمان سرمربیگری تیم ملی ایران بعد از جدایی بلاژویچ و همین طور ادامه کار به عنوان سرمربی تیمهای باشگاهی، وجه تئوریک خود را فراموش نکرده و هنوز هم برنامههای کاملی برای بازی مقابل حریفان تنظیم میکند. برانکو در بازی امروز میزبان تیمی است که برای فوتبال ایران کاملا آشناست. تیمی که بارها در برابر نمایندگان فوتبال ایران بازی کرده است. اگرچه تیم برانکو از پنجره نقل و انتقالات زمستانی محروم است و هواداران این تیم از هماکنون امید خود را از پنجره تابستان آینده هم قطع کردهاند؛ اما با این حال، پرسپولیس این روزها آنقدر امیدوارکننده بازی میکند که هوادارانش با همین تیم و بدون یار جدید هم به لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا به صورت توامان دل ببندند. بازی امروز بیتردید در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی برگزار میشود و برد پرسپولیس برای شروعی امیدوارکننده میتواند به کمک این تیم بیاید.

اولین آزمون شفر

امروز شفر به عنوان سرمربی استقلال، اولین امتحان خود در لیگ قهرمانان آسیا را پشتسر میگذارد. استقلال از زمان آمدن شفر به شکلی محسوس تغییر کرده و بازیهای باطراوتی به نمایش گذاشته است. البته این نمایشها برای رسیدن استقلال به پرسپولیس کافی نبود.

استقلال هماکنون در مقام ششم جدول است و 19 امتیاز با صدر فاصله دارد. با این حال بازیهایی که تیم شفر ارائه میکند به اندازهای که دل هواداران به این تیم قرص شود، زیباست. استقلال در آخرین بازی لیگ برتر توانست سپیدرود را با سه گل شکست دهد تا با روحیه فراوان راهی قطر شود. الریان تیم سوم جدول 12 تیمی لیگ ستارگان قطر است و لخویا و السد را بالای سر خود میبیند. البته اگر بازیهای خانگی لیگ ستارگان قطر را محاسبه کنیم این تیم با فاصله کمی (تنها دو امتیاز کمتر از لخویا) در رده دوم این لیگ است و همین نشان میدهد الریان در خانه تیمی خطرناک است و باید مراقب این تیم بود. با وجود این آبیها به بازی امروز امیدوارانه نگاه میکنند. تیم شفر چه در حمله و چه در دفاع تیمی قابل احترام است. استقلال با سیدحسین حسینی رکورد کلین شیت متوالی در تاریخ لیگ برتر و همین طور همه ادوار لیگ ایران را شکسته و سیدمهدی رحمتی هم هر بار درون دروازه بوده از دروازه به بهترین شکل مراقبت کرده یا گل نخورده و یا کم گل خورده. این نشان میدهد خط دفاعی و چارچوب دروازه این تیم به ثبات و قوام لازم رسیده است.

خط حمله این تیم هم آماری کاملا مثبت دارد. از زمان آمدن شفر به استقلال، این تیم14 بازی انجام داده و 23 گل زده که میانگین 6/1 گل در هر بازی را نشان میدهد. نکته جالب تر این که استقلال در تمام این 14 بازی فقط سه گل خورده است. گرچه آمارها در زمین بازی نمیکنند؛ اما هواداران استقلال امیدوارند تیمشان با همان صلابت لیگ برتر به میدان برود و به همان صورت هم نتیجه بگیرد.

برنامه بازیها

گروه C

پرسپولیس ـ نسف قارشی (ساعت 17 و 15 دقیقه)

الوصل امارات ـ السد قطر (ساعت 18و 30 دقیقه)

گروه D

الریان ـ استقلال (ساعت 18و 40 دقیقه)

الهلال عربستان ـ العین امارات (ساعت 20و 55 دقیقه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها