نوروز سال گذشته و همزمان با اکران فیلم «ایستاده در غبار»، علاوه بر این‌که مخاطبان سینمای ایران با فیلمی کاملا متفاوت ذیل سینمای دفاع مقدس روبه‌رو شدند، اتفاق دیگری هم افتاد که مربوط به موسیقی این اثر تاثیرگذار بود؛ موسیقی «ایستاده در غبار» چنان بر ذهن‌ها نقش بسته بود که حتی تاثیرش از خود فیلم کمتر نبود. حبیب خزاعی‌فر که آهنگساز «ایستاده در غبار» بود، با موسیقی این فیلم یادآوری کرد که سینمای دفاع مقدس، همان‌طور که می‌تواند حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد، موسیقی حماسی و آیینی ما نیز می‌تواند راه‌های تازه‌ای را رو به سینما بگشاید.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۲۷

حالا خبر رسیده که آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به آهنگسازی حبیب خزاییفر بهزودی منتشر خواهد شد؛ چه اتفاق مبارکی.

آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» شامل بیست قطعه است که بخشهایی از آنها در فیلم شنیده شده است. با توجه به فضای فیلم، سعی شده که این قطعات یادآور موسیقی دهه پنجاه و شصت باشد. همچنین استفاده از آواهای کردی در کنار بخش ارکسترال در قسمتهایی از فیلم، یکی دیگر از ویژگیهای این آلبوم موسیقی است.

آلبوم موسیقی متن فیلم «ایستاده در غبار» نخستین آلبوم حبیب خزاییفر است که پس از مراحل مربوط به دریافت مجوزهای و همچنین آمادهسازی نهایی، با حضور سینماگران و عوامل فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

حبیب خزاییفر پیش از این علاوه بر ساخت موسیقی مجموعه «آخرین روزهای زمستان» و «ماجرای نیمروز»، موسیقیهای مختلفی برای مجموعههای سینمایی و مستند ساخته است. موسیقی تازهترین فیلم محمدحسین مهدویان یعنی «لاتاری» نیز به مانند دو فیلم گذشتهاش، به‌‌عهده خزاییفر بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها