مراقب آن قلبت باش!...

مراقب قلبت باش، قلبت آسیب می‌بیند، برخی چیزها برای قلب آدم بد است، قلب را کدر می‌کند، نمی‌گذارد به‌طور طبیعی کار کند و کار قلب که زار باشد، خیلی جاها آسیب می‌بیند ... اشتباه نشود، اینهایی که گفته شد هشدار پزشکی ـ سلامت نیست. اینها هشدار روحی است.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۷۶

هشداری برای قلب دیگرمان که در اعماق روحمان قرار گرفته است. همان قلبی که خداوند گوهر و نور انسانیت و آدمیت را درون آن قرار داده است. خیلی ساده در کوران این همه مشکلات اقتصادی و دغدغه معیشت و صدها گرفتاری ریز و درشت دیگر باید مراقب آن یکی قلبمان بیشتر باشیم. راهش هم این است که برای به دست آوردن خیلی چیزها خیلی کارها نکنیم. ایمان داشته باشیم که خیلی چیزها ارزش خیلی کارها را ندارد. این تلقی‌های فراموش شده یا شاید به بایگانی رفته از سر بی‌حوصلگی یا گرفتاری را زنده کنیم که لبخند، مهربانی، مرام و معرفت و خیلی چیزهای دیگر نه خرجی دارد و نه وقت چندانی می‌گیرد.

یادمان بیاید که می‌توان با چند کلمه ساده و چرخاندن زبان خیلی کارها کرد، لغاتی مهربانانه را از یکدیگر دریغ نکنیم، باور کنیم غرور خیلی جاها نتیجه عکس می‌دهد و وقتی هر چیز از حدش فراتر رود، رمیدگی آدم‌های دور و بری را در پی خواهد داشت. بپذیریم که آخر بدی، تنهایی
است.

آدم‌های بد، آدم‌های ضعیفی هستند که خیلی‌هاشان با بدی کردن عیب و ایرادهایشان را می‌پوشانند و فرار به جلو می‌کنند. در واکنش به این آدم‌های بد از حد لازم تجاوز نکنیم و در پاسخ دادن به بدی به مرز کینه‌ورزی و قلمروهایی که چیزهای مهم زندگی طرف را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، وارد نشویم. به یاد داشته باشیم خداوند خود فرموده که جواب یک چیز را خودش خواهد داد و آن شکستن قلب است. قلبی که مراقبش باشیم، قلب دیگری را نخواهد شکست ... اما؟! بنابر‌این خیلی ساده، همین هشدارهای غیرپزشکی قلب دوم را جدی بگیریم که باور کنید این روزها سلامتی‌اش بد جور در خطر است و خیلی از ما حواسمان هم نیست... .

بهمن موسوی - روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها