اول فصل که مسابقات لالیگا شروع شد، طرفداران رئال سرخوش از یازدهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و کسب مقام قهرمانی در لالیگا و کوپا دل‌ری با قاطعیت این مساله را بیان می‌کردند که ستاره‌های تیم‌شان در فصل جاری با هدایت زیدان دست به شگفتی زده و روند قهرمانی‌های خود را ادامه می‌دهند. اما شنبه‌شب وقتی داور بازی رئال و ویارئال سوتش را در سانتیاگو برنابئو به نشانه پایان بازی به صدا در آورد، هیچ‌کدام از آن طرفداران چنان تصوری را در ذهن خود نداشتند. شکست برابر تیم رده پنجمی ویارئال با نتیجه یک بر صفر نه‌تنها فاصله آنها با بارسای صدرنشین را به رکوردی عجیب رساند، بلکه موجب شد بازیکنان و هوادارانش از همین حالا تنها یک هدف داشته باشند: کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۸۰

برای اینکه رئال به چنین نقطهای برسد، آمار ناامیدکنندهای را تا اینجای فصل از خود بر جای گذاشته است. رئال مادرید از ابتدای فصل جاری لالیگا تاکنون 22 امتیاز از دست داده است که شامل 5 تساوی و 4 شکست میشود. این در حالیست که کهکشانیها در تمام فصل گذشته 21 امتیاز از دست دادند که شامل 6 تساوی و 3 شکست میشد. از این رو، رئال مادرید حتی اگر تمام 20 بازی بعدیاش در لالیگا را هم ببرد و از آنها 60 امتیاز کسب کند، باز نخواهد توانست 93 امتیازی که فصل گذشته برای رسیدن به عنوان قهرمانی لالیگا به دست آورد را تکرار کند. کهکشانیها اکنون 32 امتیازی هستند.

بیشک یکی از دلایل اصلی افت رئال در فصل جاری، عملکرد بسیار ضعیف مهاجمان این تیم بخصوص در بازیهای خانگی است. از فصل 2006 تا این فصل سابقه نداشته که رئال مادرید در دو بازی خانگی متوالیاش نتواند گلزنی کند. در آن فصل رئال مادرید در خانه یک بر صفر به لوانته باخت و برابر بتیس به تساوی بدون گل بسنده کرد. امسال هم کهکشانی‌‌ها در الکلاسیکوی خانگی 3 بر صفر به بارسلونا باختند و شنبهشب هم یک بر صفر مغلوب ویارئال شدند. نکته منفی دیگر در بازیهای اخیر رئال این است که شاگردان زیدان نهتنها در دوبازی خانگی اخیرشان در برنابئو گل نزدهاند بلکه از آنها امتیازی هم نگرفتهاند، اتفاقی که از فصل 2008 برای این تیم در لالیگا رخ نداده بود. در آن فصل کهکشانیها در دو بازی خانگی متوالی به ترتیب برابر بارسلونا با نتیجه 6 بر 2 و برابر مایورکا با نتیجه 3 بر یک مغلوب شدند.

رئالیها که طی سالهای گذشته یکی از خصوصیات اصلیشان، بردهای متوالی و متعدد بوده از 9 هفته پیش تاکنون نتوانستهاند در دو بازی متوالیشان در لالیگا پیروز شوند. آخرین باری که این تیم دو برد متوالی در لیگ کسب کرد در خانه ختافه و پس از آن مقابل ایبار در سانتیاگو برنابئو بود که در اواسط ماه اکتبر به ثبت رسید. طرفداران رئال طی سالهای گذشته هر وقت خواستند خطرات تلخ خود را مرور کنند، به دوران مربیگری رافا بنیتس در این تیم اشاره میکردند. اما حالا آمار تیم زیدان از آن تیم نیز بدتر شده است. در فصل 16-2015، رئال مادرید تحت هدایت بنیتس نیم فصل نخست را با کسب 37 امتیاز به پایان رسید که 5 امتیاز از مجموع امتیازات فعلی تیم زینالدین زیدان بیشتر است. حتی اگر نتیجه بازی معوقه رئال مادرید را هم به سود این تیم تصور کنیم، باز هم رئال مادرید نیمه نخست فصل را با 35 امتیاز به پایان رسانده که باز هم دو امتیاز کمتر از تیم رافا بنیتس است.

واکنشرئالیها: بد شانسی

در حالی که رسانههای اسپانیایی طی دو روز گذشته شدیدترین انتقادات را علیه زیدان و تیمش وارد کردهاند، اما این مربی فرانسوی و برخی از بازیکنانش نتایج ضعیف اخیر خود را تنها یک بدشانسی قلمداد میکنند. زیدان در کنفرانس پس از بازی گفت: این نتیجه کاملا غیرمنصفانه است و پذیرفتنش دشوار زیرا فرصتهای گلزنی زیادی خلق کردیم، ولی انگار توپ نمیخواست وارد دروازه شود. وی افزود: بازیکنانم هرگز پاپس نکشیدند و این کار سادهای نیست؛ چون بارها با بدشانسی توپهایشان گل نشد و در عوض برخلاف روند بازی گل خوردیم. پیغام من به بازیکنان این است که باید به همین روند ادامه دهند.

دنیل کارواخال مدافع راست رئال نیز نظراتی مشابه چون زیدان دارد و بعد از این باخت گفت: متاسفانه سریال بدشانسیهای ما همچنان ادامه یافت. حتی از نظر داوری هم کمتوجهی شد. به عنوان مثال قبل از اتمام نیمه اول، روی کریستیانو رونالدو در محوطه جریمه خطای آشکار شد که جریمهاش پنالتی به سود ما و اخراج بازیکن حریف بود. در این میان، تونی کروس هافبک آلمانی کهکشانیها دیدگاه منطقیتری نسبت به تیمش دارد. وی در این مورد گفت: 16 امتیاز فاصله با صدر، واقعا زیاد است. نباید در مقطع کنونی به این موضوع فکر کرده و ذهنمان را درگیر کنیم. باید ببینیم چطور به رده سوم یا چهارم برسیم. باید ببینیم که فصل بعد برای لیگ قهرمانان اروپا انتخاب میشویم.این مساله یعنی حضور در لیگ قهرمانان اروپا باید هدف ما برای ادامه فصل باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها