روز گذشته یک‌بار دیگر صدای غرش موشک‌های انصارالله در آسمان ریاض پیچید. این بار آنچنان که رهبران انصارالله می‌گویند یک فروند موشک بالستیک کاخ محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را هدف قرار داده بود که پدافند عربستان آن را در هوا منفجر کرد. به گزارش رویترز صدای انفجار مهیبی از ریاض شنیده شد و همزمان انصارالله یمن از شلیک یک موشک بالستیک به سمت کاخ پادشاهی عربستان خبر داد. شاهدان عینی گفتند دود غلیظی آسمان ریاض را پر کرد. خبرگزاری رویترز گفت: هنوز هیچ مسئول امنیتی عربستان درباره خبر انفجار در ریاض اظهار نظر نکرده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۹۰

این در حالی بود که محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله گفت نیروهای یگان موشکی یک موشک بالستیک «برکان اچ 2» را به سمت کاخ الیمامه عربستان واقع در ریاض پرتاب کرده‌اند. هدف این موشک نشست رهبران نظام سعودی در این کاخ بود. کاخ الیمامه مقر رسمی و دفتر ملک سلمان، پادشاه عربستان است که در حومه غربی شهر ریاض قرار دارد. این کاخ همچنین مقر دیوان پادشاهی عربستان محسوب می‌شود.در همین حال ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرده، یک موشک بالستیک را بر فراز شهر ریاض هدف قرار داده و منهدم کرده است. تلویزیون رسمی عربستان به نقل از مسئولان امنیتی این کشور اعلام کرده که هیچ گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی در شهر ریاض مخابره نشده است.خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد شلیک این موشک همزمان با جلسه اعضای دولت سعودی برای تصویب بودجه سال آینده صورت گرفته است .اواسط آبان امسال جنبش انصارالله یمن با موشک برکان اچ 2 فرودگاه ملک خالد ریاض را هدف قرار داد. عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز 6 فروردین 94 با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن بر سر قدرت، به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور اقدام کرد.این تجاوز نظامی هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی یمنی‌ها شده است.

روز گذشته هزاران یمنی به مناسبت هزارمین روز مقاومت خود در برابر تجاوز عربستان در صعده تظاهراتی برگزار کردند. آنها اعلام کردند که پاسخ یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی درباره یمن را با حضور در جبهه‌ها خواهند داد. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس را احمقانه خواندند و تاکید کردند فلسطین را موضوع اصلی جهان اسلام و یمنی‌ها می‌دانند و همراه با دیگر آزادگان جهان برای آزادسازی قدس آماده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها