رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس ایدز را در ایران 66 هزار و 375 نفر اعلام کرد و گفت: درمان این بیماری به قدری پیشرفت کرده است که بیماران آخر خطی ایدز هم می‌توانند تحت درمان قرار بگیرند، زندگی عادی داشته باشند و حتی دیگر ناقل نباشند.
کد خبر: ۱۰۹۸۸۷۰

به گزارش ایرنا، پروین افسر کازرونی‌ افزود: ‌از آمار مبتلایان به ایدز در کشور‌ 26 هزار و 464 فرد زنده شناسایی شده‌اند که به ویروس ایدز مبتلا و البته تحت درمان هستند و حدود 40 هزار نفر که حدود 60 درصد مبتلایان هستند، هنوز ناشناخته مانده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به شروع شناسایی ویروس ایدز در ایران از سال 65، از آن زمان تا اول مهر سال جاری ده هزار و 97 فرد مبتلا به این ویروس در ایران جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین تعداد مبتلایانی که از آن سال تاکنون در ایران شناسایی شده‌اند اعم از زنده و فوت شده، 36هزار و 571 نفر هستند. رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: از این تعداد شناسایی شده حدود 20 درصد بر اثر رابطه جنسی به عفونت HIV مبتلا شده‌اند اما اگر مبتلایان شش ماه اول سال جاری را در نظر بگیریم حدود 47 درصد آنها از طریق رابطه جنسی به این ویروس مبتلا شده‌اند و احتمالا اگر موارد شناسایی بیشتر شود و افراد پنهان و ناشناخته به این ویروس شناسایی شوند، درصد موارد انتقال جنسی بیشتر خواهد شد زیرا در کشورهای پیشرفته تا 80 درصد موارد ابتلا از طریق رابطه جنسی است.

کازرونی تاکید کرد: مساله مهم در مورد این بیماری آمار مبتلایان نیست، مساله مهم این است که حدود 60درصد افراد مبتلا به این ویروس از وجود عفونت HIV در بدنشان خبر ندارند و از وضعیت خود مطلع نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها