روز گذشته مرتضی بیرانوند پدر علیرضا بیرانوند برای اینکه ثابت کند پسرش صغر سنی نیست و از شناسنامه برادر بزرگترش استفاده نکرده اقدام به انتشار شناسنامه خود و کارت ملی اش کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۱۲
ماجرای پدر بیرانوند و تاریخ تولدش / مجاهد خضیراوی هم 15 سال با پدرش تفاوت سنی دارد!

به گزارش جام جم آنلاین ، پس از اینکه علیرضا بیرانوند در دیدار با پدیده در واکنش به شعار تماشاگران پرسپولیس علیه خودش هیس به آنها نشان داد انتقادهای شدیدی از او شد. یکی از خبرنگاران خارج نشین که رسما به بنگاه شایعه پراکنی تبدیل شده با استفاده از فضای موجود اقدام به انتشار خبری در کانال خود کرد که این خبر صغرسنی بیرانوند را فاش می کرد. بر اساس این خبر علیرضا بیرانوند متولد سال 67 است اما از شناسنامه برادر کوچک تر خود محمدرضا که متولد سال 71 است استفاده می کند.

مرتضی بیرانوند پدر علیرضا در پاسخ به این موضوع روز گذشته تصویری از صفحه شناسنامه خود منتشر کرد. در این صفحه نام فرزندان او دیده می شود، علیرضا ، سرور، آرزو، سهیلا، نگین و احمدرضا. مرتضی بیرانوند به غیر از علیرضا یک پسر دیگر به نام احمدرضا دارد که فقط شش سال دارد. در واقع او با انتشار این تصاویر در صدد اثبات این موضوع بود که پسری به نام محمدرضا ندارد که حالا علیرضا بخواهد برای بازی کردن فوتبال از شناسنامه او استفاده کند.

نکته بسیار جالب اینجاست که در کارت ملی پدر بیرانوند تاریخ تولد او 1358 ذکر شده است، یعنی او با پسرش علیرضا که متولد 71 است فقط 13 سال تفاوت سنی دارد. مرتضی بیرانوند نیز در رابطه با این موضوع گفته که در واقع متولد 51 است اما شناسنامه را برایش خیلی دیر گرفته اند و وقتی هم گرفته اند تاریخ تولد او سال 1358 ذکر شده است.

پس از این ماجرا اوج بی فرهنگی مجازی باز هم فوران کرد. حالا شبکه های اجتماعی پر از مطالب مربوط به تمسخر بیرانوند و پدرش شده بودند، به خصوص در رابطه با پدرش. اینکه خود پدر صغرسنی دارد و در 13 سالگی بچه دار شده است. عده ای دیگر این اتهام را متوجه پدر بیرانوند کردند که به سرعت شناسنامه اش را عوض کرده تا نام پسری به نام محمدرضا را از شناسنامه اش حذف کند.

در رابطه با ادعاهای بی ادبانه و دور از فرهنگ مجازی چند نکته وجود دارد. نخست اینکه حذف نام فرزند و کتمان او از سوی یک پدر یکی از شگفت آورترین کارهای ممکن است. باور پذیر نیست که فردی به نام مرتضی بیرانوند برای صلاح پسرش بیاید نام پسر دیگرش را از شناسنامه حذف کند و برای همیشه او را کتمان کند. در این میان کسی پیدا نمی شود حقیقت را بگوید؟ اگر واقعا فردی به نام محمدرضا بیرانوند وجود داشته باشد اعتراض نمی کند؟ همشهری ها و هم محله ای های بیرانوند اقدام به افشاگری نمی کنند و نمی گویند این خانواده پسر دیگری به نام محمدرضا داشته اند؟ (کامنت تخیلی که مثلا به خبرنگار خارج نشین و شایعه پراکن رسیده و در رابطه با ادعای یکی از همشهری های بیرانوند بوده را فراموش کنید). بر فرض مرتضی بیرانوند نام محمدرضا را از شناسنامه خود حذف کرده، با آینده می خواهد چکار کند، برای همیشه اینکه پسر اوست را کتمان می کند؟

نکته دیگر تمسخر فاصله کم سنی بین علیرضا بیرانوند با پدرش است. بر طبق آنچه در کارت ملی درج شده این پدر و پسر فقط 13 سال با هم تفاوت سنی دارند، موضوعی که مرتضی بیرانوند با بیان اینکه در واقع متولد 51 است و شناسنامه اش را دیر گرفته اند توجیه می کند. اما حتی اگر او متولد 51 باشد ( که به معنای بیست سال تفاوت سنی با علیرضا است) باز هم مورد تمسخر کاربران بی فرهنگ مجازی قرار می گیرد. تفاوت های کم سنی بین والدین و فرزند در مناطقی از کشور کاملا عادی است. اینکه پسری زیر سن 20 سال ازدواج کند هنوز هم امری عادی به شمار می رود. بیست سال اختلاف سنی علیرضا بیرانوند با پدرش بسیار عادی است، خود علیرضا هم در 20 سالگی ازدواج کرد و اکنون در 25 سالگی دو فرزند دارد. فراموش نکنیم مجاهد خضیراوی که یکی از بزرگ ترین استعدادهای هدر رفته فوتبال ایران معرفی می شود فقط 15 سال با پدرش اختلاف سنی دارد، او در مصاحبه ای صریحا به این موضوع اشاره کرده بود.

اما در رابطه با ادعای دیگر که گفته می شود پدر بیرانوند برای حذف نام محمدرضا شناسنامه اش را عوض کرده باید تاکید کرد که فرآیند تعویض شناسنامه چیزی نیست که به سرعت و فقط در یک هفته انجام شود، عملی شدن آن مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

این مطلب در راستای دفاع از بیرانوند نیست، آنچه مهم است هتاکی و هجویاتی است که پس از انتشار شناسنامه مرتضی بیرانوند به وجود آمد. راه درستی برای انتقاد کردن وجود ندارد. دیگر نمیتوان فرهنگ مجازی را درست کرد. حتی دیگر نمی توان به همه این موضوع را فهماند که خبرهای کانال شایعه پراکن خبرنگار خارج نشین را که به شدت در صدد جلب توجه است باور نکنند...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها