برنج سرخ شده (اندونزی)

ناسی گورنگ غذای ملی اندونزیایی‌هاست که در بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا هم با کمی تغییرات تهیه می‌شود. در زبان اندونزیایی و مالایایی ناسی‌ به معنای برنج و گورنگ به معنی‌ سرخ شده است. در سال 2011 میلادی، 35 هزار مخاطب وبگاه سی‌ان‌ان، این غذا را در یک نظرسنجی تحتِ عنوانِ «50 غذای خوشمزه جهان»، به عنوان دومین غذای خوشمزه جهان (پس از رندانگ) برگزیدند.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۵۸

مواد لازم:

سینه مرغ: 500 گرم ، برنج: 400 گرم، تخم‌مرغ: 3 عدد، پیاز خردشده: 2 عدد، تره‌فرنگی‌ خردشده: یک عدد، پیازچه خردشده: 2 عدد، سیر خردشده: 2حبه، فلفل‌قرمز تند خردشده: یک عدد، پودر زیره: یک قاشق چایخوری، پودر تخم گشنیز: یک قاشق غذاخوری، پودر زنجبیل: یک قاشق چایخوری، روغن زیتون: 5 قاشق غذا‌‌خوری، نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار لازم، سس سویا: 3 قاشق غذاخوری، قرص عصاره گوشت: یک عدد

برنج را خیس کرده و بعد به روش کته کردن آن را بپزید. بعد از پخت کامل در ظرف بزرگی ریخته تا خنک شود. تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و کمی نمک و فلفل به آن بزنید. تخم‌مرغ‌های زده شده را در یک تابه ریخته و کمی بپزید و کنار بگذارید. در یک تابه کمی‌ روغن داغ کنید و بعد پیاز خردشده را تفت دهید. بعد از یک دقیقه سیر را هم اضافه کرده و خیلی کم تفت دهید، بعد سینه مرغ را خرد کرده و به پیاز و سیر بیفزایید. پیازچه، فلفل قرمز، تره فرنگی‌ را بعد از پخت مرغ به ماهیتابه اضافه کنید و هم بزنید. سس سویا‌، پودر زیره، نمک، فلفل، زردچوبه، زنجبیل و پودر تخم گشنیز را هم به بقیه مواد افزوده و خوب مخلوط ‌کنید. قرص عصاره گوشت را با نصف استکان آب حل کنید و به بقیه مواد اضافه کرده و در آخر هم برنج را به مواد مخلوط شده اضافه کنید. این مواد را به آرامی هم می‌زنیم تا به خورد برنج بروند. در آخرین مرحله هم تخم مرغ پخته شده را افزوده و مخلوط کنید.

اگر دوست داشتید از نیمرو و ترشی و سبزیجات برای تزئین این برنج استفاده کنید.

اگر تره فرنگی در دسترس نبود، به جای آن می‌توانید از نخود فرنگی هم استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها