در گفتگوی تلفنی ترزا می و مرکل تاکید شد:

جامعه جهانی برای توقف برنامه موشکی ایران همراه شود

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، ترزا می و آنگلا مرکل پذیرفتند که به توافق هسته ای ایران کاملا پایبند بمانند و همچنین تاکید کردند که جامعه جهانی برای توقف برنامه موشکی ایران همراه شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۴۰
جامعه جهانی برای توقف برنامه موشکی ایران همراه شود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دفتر ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، ترزا می و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پذیرفتند که به توافق هسته ای ایران کاملا پایبند بمانند.

همچنین دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ خود که پس از گفتگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس و صدراعظم آلمان منتشر شده، آورده است: ترزا می و آنگلا مرکل همچنین توافق کردند که لازم است جامعه جهانی برای مقابله با فعالیت های منطقه ای بی ثبات کننده ایران و بررسی روشهای رفع نگرانی ها درباره برنامه موشکی ایران همراه شود.

پیش از این نیز به دنبال سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه علیه ایران و توافق هسته ای، فرانسه، آلمان، بریتانیا در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که حفظ برجام در راستای منافع ملی مشترک این کشورهاست.

در بیانیه این سه کشور آمده بود که ما رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا متوجه شدیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیمی برای تایید مجدد پایبندی ایران به برجام ندارد و نگران عواقب آن هستیم. دولت و کنگره آمریکا را ترغیب می کنیم به در نظر گرفتن پیامدهای آن در قبال امنیت آمریکا و متحدان آن.

این بیانیه همچنین به نگرانی سه کشور اروپایی در خصوص برنامه موشکی ایران نیز اشاره کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها