ترشی آجیل

آجیل یکی از نمادهای فرهنگ غذایی ایرانی است و در بسیاری از آیین‌ها و مراسم‌هایی مانند یلدا، نوروز و... حضور پررنگی دارد. ترشی آجیل هم علاوه بر خواص بسیار زیاد و غنی آجیل‌ها، می‌تواند به‌عنوان چاشنی زینت‌بخش سفره‌های زمستانی‌تان باشد. این ترشی طعمی ملس دارد و می‌توانید با کم و زیاد کردن برگه زردآلو و سرکه، طعم آن را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۸۲

مواد لازم برای تهیه ترشی آجیل:

تمبرهندی: یک بسته، پسته: 200گرم، بادام هندی: 200 گرم، بادام: 200 گرم، گردو: 200 گرم، برگه زردآلو: 200 گرم، آب جوش: نیم لیتر، سرکه سفید: نیم لیتر، چوب دارچین: چند تکه، هل: 1/5 قاشق چایخوری

مغزهای آجیل‌تان را به صورت جداگانه چندساعتی در آب خیس کنید و پوست آنها را بگیرید و کامل خشک کنید. برگه زردآلو را در آب جوش، 8 الی 10 ساعت خیس کنید. سرکه را به آن افزوده و پنج دقیقه بجوشانید و بعد با گوشکوب برقی آن را مخلوط کنید. تمبرهندی را با سرکه خیس کرده تا نرم شود بعد صاف کنید و به برگه زردآلو اضافه کنید. بعد ادویه‌ها و آجیل‌های پوست کنده را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید و میزان سرکه آن را بچشید، اگر کم بود بیفزایید. بعد از سرد شدن ترشی را در یک شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. بعد از حدود 10 روز ترشی شما آماده مصرف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها