آفریقا همچنان در برابر تیم کی‌روش تسلیم است

تیم ملی باز هم سربلند

بازی ایران و توگو در شرایطی آغاز شد که سکوهای خالی ورزشگاه آزادی بدجوری توی ذوق می‌زد. البته این بی‌میلی شاید دلیلی موجه داشت. تیم ملی که بعد از بازی هشتم، صعودی زودهنگام به جام جهانی را تجربه کرده بود، در آخرین بازی رسمی خود در مقدماتی جام جهانی در برابر سوریه قرار گرفت و با قبول 2 گل در آن بازی، به تساوی 2بر2 رسید تا هم برد را در آخرین ثانیه‌ها با تساوی عوض کنیم و هم برای اولین بار در دور دوم مقدماتی جام جهانی گل بخوریم.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۲۲

ترکیب تیم ایران نشان میداد که کارلوس کیروش تیم اصلی خود را برای بازی با روسیه کنار گذاشته است؛ با این حال نمایش تیم دوم ما در برابر تیم توگو نمایش نسبتا قابل قبولی بود. توگو در دور اول رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا حذف شده و به دور دوم (5 گروه 4 تیمی که اکنون در جریان است) راه پیدا نکرده. این تیم در رنکینگ فیفا خانه شماره 121 را به خود اختصاص داده و به این دلیل که در اوج رقابتهای مقدماتی جام جهانی نمیتوانستیم تیمهای برتر آن قاره را به ایران بیاوریم، در برابر تیم ما قرار گرفت. کیروش که میخواست در دو روز فیفا دو بازی با نمایندگان دو قاره انجام دهد توگو را در تقویم گنجاند تا بعد از بازی با این تیم مقابل روسیه قرار گیرد.

تنها کاری که کیروش میتوانست بکند همین بود: قرار دادن بازیکنان با انگیزه تیم دوم در زمین. این تیم دوم البته بازیکنانی از ترکیب اصلی را در کنار خود کرد: بازیکنانی مانند حاجصفی، عزتاللهی و سیدجلال حسینی که بعدا وارد زمین شد. این تیم توانست با دو گل کریم انصاریفرد توگو را شکست دهد تا جواب اعتماد کیروش را بدهد. البته بازی تیم به دلیل ناهمگونی بازیکنان و ناآشنایی آنها به بازی هم، هارمونی لازم را نداشت. تیم ملی با این برد، بازهم در برابر تیمهای افریقایی سربلند بود و تعداد بردهای خود در برابر تیمهای افریقایی در زمان کیروش را به عدد 2 و در طول تاریخ به عدد 11 رساند.

بازیکنان اصلی تیم ملی ایران باید در مسابقه سهشنبهشب در برابر روسیه قرار بگیرند که از نظر کیروش مسابقهای بسیار مهم و قابل اعتناست و باید دید نمایش ما در برابر میزبان جام جهانی چگونه خواهد بود.

کروز: شایسته برد بودیم

مربی تیم ملی فوتبال ایران از عملکرد بازیکنان تیم ملی در بازی با توگو ابراز رضایت کرد و گفت: درهای تیم ملی برای آنها که شایسته هستند همیشه باز است.

اوسیانو کروز با اشاره به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی برابر توگو گفت: بازیکنان عملکرد خوبی داشتند. پس از پایان مسابقه کارلوس کیروش در استادیوم از بازیکنانی که در زمین حضور نداشتند و آنهایی که برای چندین دقیقه مقابل توگو به میدان رفتند خواست که به تمرین بپردازند.

مربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: خوشحال هستیم چون بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و ما با بازیکنانی که کیفیت و عملکرد خوبی دارند برای آینده مهیا میشویم. اکنون مهمتر از همه چیز، آمادهسازی برای آینده است. بازیکنان استحقاق این پیروزی را داشتند که مجدد به نوار پیروزی برگردند و گلی دریافت نکنند. ما با چند بازیکن جدید آغاز کردیم اما این بدان معنا نیست که این تیم دوم ماست.

کروز تصریح کرد: ما فقط یک تیم داریم و همانگونه که سرمربی اعلام کرده، درهای تیم ملی برای آنها که شایستگی دارند باز است. تمام این بازیکنان برای آمادهسازی آینده تیم مهم هستند. ما اکنون برای مسابقه با روسیه آماده میشویم. فرصتی بسیار مهم برای مواجهه با حریفی با سبک فوتبال متفاوت در محلی که برای ما بسیار مهم و معتبر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها