سخنگوی دولت اعلام کرد

شرط افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت شرط افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده را تامین 5‌درصد آن از سوی خود دستگاه‌ها اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۸۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما حقوق کارکنان را همیشه بیش از نرخ تورم افزایش می‌دهیم و امسال هم نرخ تورم 8/7 درصد بود و 10 درصد حقوق کارکنان دولت را افزایش دادیم، این روند در سال آینده با پیش‌بینی نرخ تورم 9 درصدی، برای کارکنان دولت افزایش 10 درصدی حقوق را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: 5 درصد از این افزایش حقوق را ما به بودجه اضافه می‌کنیم و 5 درصد بقیه از طریق بهره‌وری خود دستگاه مربوط و توسط خود دستگاه پرداخت می‌شود.

نوبخت توضیح نداد که دستگاه‌ها 5 درصد افزایش حقوق کارکنان را که مبلغ کلانی می‌شود، از کجا تامین کنند؟ مطمئنا افزایش بهره‌وری، صرفا یک شعار است و دستگاه‌هایی چون وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سایر دستگاه‌های اجرایی که هم‌اکنون هزاران میلیارد تومان کسری دارند، اگر می‌توانستند تاکنون با افزایش بهره‌وری، کسری‌های خود را جبران کرده بودند.

محمدباقر نوبخت افزود: ارزش گندم خریداری شده، 11 هزار و 584 میلیارد تومان است که دولت 8290 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و 3294 میلیارد تومان باقیمانده است.

نوبخت با اشاره به کاهش نرخ بیکاری نسبت به تابستان سال گذشته که 7/12درصد بود، گفت: نرخ بیکاری در تابستان امسال به 5/11 درصد رسیده است و امیدواریم به 11 درصد برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها