سوالی که این روزها ذهن بسیاری از طرفداران و کارشناسان فوتبال را درگیر کرده، این است که آیا پایانی را می‌توان بر استعدادهای فوتبالی لیونل مسی متصور شد. حدود یک ماه پیش و در جریان دو بازی رفت و برگشت بارسا مقابل رئال مادرید در سوپرجام اسپانیا، آنچه که بیش از شکست بارسایی‌ها به چشم می‌آمد، ناتوانی مسی در خلق موقعیت برای تیمش بود. همان زمان برخی شایعه تمایل مسی به ترک نیوکمپ را مطرح و گفتند که دوران کینگ لئو در این باشگاه کاتالانی به اتمام رسیده است، اما سه بازی نخست فصل جدید لالیگا و اولین بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس نشان داد که هنوز نمی‌توان پاسخ مشخصی برای سوال بالا داشت.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۴۴

تا قبل از گل اول بارسا به یوونتوس در بازی سه‌شنبه شب، مسی هنوز آن بازیکنی نبود که همه انتظارش را داشتند، اما حرکت پا به توپ و ضربه فوق‌العاده به سمت دروازه یوونتوس ثابت کرد پاشنه بارسلونا قرار است تا مدت‌ها روی مسی بچرخد. گل اول او به یووه به قدری زیبا و ظریف زده شد که دروازه‌بانی همچون جیجی بوفون نتوانست کوچک‌ترین عکس‌العملی از خود نشان دهد. با این گل، بوفون نیز رکورد خود برای گل نخوردن مقابل مسی را از دست داد و به صد و بیست و چهارمین دروازه‌بانی تبدیل شد که از مسی گل دریافت کرده است. مسی تا پیش از این دیدار، سه بار دیگر نیز در مقابل بوفون قرار گرفته بود که آخرین مورد آن بازی رفت و برگشت سال گذشته در مرحله نیمه‌نهایی بود که بارسا نتوانست با ستاره‌هایش از سد یووه عبور کند که البته بوفون در آن پیروزی نقش بسزایی داشت. عملکرد مسی در بازی سه‌شنبه به قدری درخشان بود که مربیان و رسانه‌ها به تمجید از او پرداختند. ارنستو والورده، سرمربی بارسا در همین زمینه به تمجید از ستاره آرژانتینی تیمش پرداخت و گفت: هر زمان که مسی توپ را می‌گیرد، احساس می‌کنم اتفاق خوبی برای ما رخ خواهد داد. لئو یک گل استثنایی زد و حالا شانس هم با او همراه است. او از هر زاویه‌ای می‌تواند گل بزند و یکی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ بارسلونا محسوب می‌شود. ماسیمیلیانو آلگری نیز پس از این شکست به قدرت بازی مسی اشاره کرده و گفت: مسی در این بازی تفاوت را رقم زد و دیبالا نتوانست کاری بکند. مسی زمانی که فضا داشته باشد، واقعا غیرقابل توقف است.

مسی در قامت رهبر ارکستر

رسانه‌های جهان نیز پس از این بازی، بیش از آن‌که به تحلیل آن بپردازند، به نقش غیرقابل انکار مسی در این نتیجه اشاره کردند. در همین زمینه لاناسیون آرژانتین به تمجید از ستاره بارسلونا پرداخت و نوشت: درخشش مسی با بارسلونا ادامه‌ دارد. مهم نیست برابر چه تیمی بازی کند، او مقابل ‌اسپانیول ضعیف، هت‌تریک و برابر یوونتوس قدرتمند دبل کرد. مسی متوقف نمی‌شود و نقش مهمی در پیروزی 3 بر صفر برابر آخرین نایب قهرمان لیگ قهرمانان داشت. ساکرنت مسی را رهبر ارکستر نامید و نوشت: اکنون MSN در بارسلونا حضور ندارد، اما مسی بارسلونا باقی‌ مانده است. او تنها پیانو زدن را بلد نیست؛ بلکه در زمین بازی بهترین رهبر ارکستر است. گلوبو ‌اسپورت برزیل مهاجم آرژانتینی را تحسین کرد و نوشت: مسی یک بار دیگر همچون فرازمینی‌ها ظاهر شد و ظهور بارسلونای جدید را در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد.

نبرد دمبله برای هماهنگی

بازی سه‌شنبه شب همچنین نشان داد که عثمان دمبله خرید جدید و پر سر و صدای بارسایی‌ها برای هماهنگ شدن بیشتر با هم‌تیمی‌هایش زمان بیشتری نیاز دارد. مهاجم 20 ساله فرانسوی بارسا در اوایل بازی و پس از انجام چند نفوذ به قلب دفاع یووه نشان داد که تکنیک لازم برای قرار گرفتن کنار ستاره‌هایی همچون مسی و اینیستا را دارد، اما با گذشت زمان و پیش رفتن بازی مشخص شد که او هنوز نتوانسته توانایی‌های خود را در خدمت سیستم مالکانه بارسا قرار دهد.

در زمان ورود لوئیس سوارز به نیوکمپ نیز چنین نظراتی در مورد او گفته می‌شد، اما او بسرعت توانست بر این مسائل فائق آمده و با سیستم تیم همخوانی پیدا کند، اما به نظر می‌رسد در مورد دمبله طرفداران بارسا باید زمان بیشتری را منتظر باشند تا ستاره جوان تیم‌شان با بقیه بازیکنان هماهنگ شود.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها