این برنامه هر روز ساعت 15 از شبکه شما پخش می‌شود

آسیب‌شناسی مشکلات اجتماعی در «روی خط»

«روی خط» عنوان برنامه گفت‌وگو محور شبکه شماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت 15 روی آنتن می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی مجید قره‌گوزلو تلاش می‌کند هر روز به موضوعات متفاوت اجتماعی بپردازد که جزو مسائل مبتلا به مردم جامعه است. به همین دلیل، یک روز از ازدواج آسان با مردم سخن می‌گوید و روزی دیگر از مسائل حقوقی حرف می‌زند. این برنامه شامل دو بخش خبر و گفت‌وگوست و احسان شاملو و ندا سلیمانی، مجریان اصلی برنامه هستند.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۲۶
آسیب‌شناسی مشکلات اجتماعی در «روی خط»

بهترین کارشناسان

مجید قره‌گوزلو، تهیه‌کننده درباره هدف و رویکرد این برنامه به جام‌جم گفت: پخش برنامه روی خط از 21 مرداد شروع شد و شامل دو بخش است. در بخش خبر، خبرها و اتفاقات استان‌ها به مدت 20 دقیقه توسط دو مجری (نسیم خشنودی و صفورا میراضی) گفته می‌شود. بعد از آن به مدت 35 دقیقه به موضوعات اجتماعی همچون بهداشت پوست و مو، ازدواج، طلاق، حقوق، روانپزشکی کودکان و نوجوان، استرس، اضطراب و... می‌پردازیم که مجریان این بخش هم احسان شاملو و ندا سلیمانی هستند. ضمن این که تلاش می‌کنیم موضوعات متنوع را بررسی کنیم.

وی با اشاره به این که از بهترین کارشناسان در برنامه روی خط دعوت می‌شود، توضیح داد: ما سعی می‌کنیم بهترین و متفاوت‌ترین کارشناسان را به برنامه دعوت کنیم. به عنوان مثال دکتر محمدجواد نخعی برای بررسی موضوع پوست و مو، مهمان برنامه است یا دکتر غلامعلی افروز سه‌شنبه‌ها درباره موضوع ازدواج در برنامه صحبت می‌کند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که چرا موضوعات اجتماعی استانی در این برنامه مورد واکاوی قرار نمی‌گیرد، عنوان کرد: پل ارتباطی برنامه با مردم، پیامک‌هایی است که از استان‌ها به دست ما می‌رسد و ما هر روز همراه مجریان دسته‌بندی می‌کنیم و بعد بر‌اساس اولویت به آنها می‌پردازیم. در واقع ما از سوژه‌های مردمی استقبال می‌کنیم. برایتان مثالی می‌زنم. وقتی ما در برنامه درباره پوست‌های کک و مک‌دار یا جوش و ریزش مو حرف می‌زنیم، این موضوعی نیست که فقط خانم‌های یک استان درگیرش بوده و بقیه خانم‌های استان‌ها مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات برنامه، ازدواج آسان است و موضوعی همه گیر که به درد مردم استان‌ها و تهران می‌خورد. در این باره دکتر غلامعلی افروز صحبت می‌کند یا به موضوع پلیس سایبری می‌پردازیم که همه مردم ایران با کلاهبرداری‌های متفاوت رو‌به‌رو هستند. در مجموع تلاش داریم هر روز با حضور بهترین کارشناسان به موضوعات بپردازیم. البته در برنامه روی خط ابتدا به کلیت می‌پردازیم و بعد به جزئیات می‌رسیم. این هفته در بحث حقوق، میزبان رئیس کل دادگستری سمنان هستیم. او هم سوالات حقوقی بینندگان را پاسخ می‌دهد و هم به مشکلات قضایی در استان سمنان می‌پردازد.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب ندا سلیمانی و احسان شاملو به عنوان مجریان اصلی برنامه گفت: قبلا با احسان شاملو همکاری داشته‌ام. او امتحانش را خوب پس داده و مدرس دانشگاه است. به نظرم شاملو جزو مجریان توانمند است. خانم سلیمانی هم علاوه بر گویندگی در رادیو، مجری ایران کالا هم است. به همین دلیل یک گروه منسجم و متحد
برای برنامه داریم.

وی با اشاره به اتاق فکر برنامه روی خط گفت: هر هفته موضوعات را انتخاب و به مدیر گروه، دکتر محمد کاویانی ارائه می‌کنیم و بعد از تایید او در برنامه به آن می‌پردازیم.

باز کردن مشکلات مردم

احسان شاملو، یکی از مجریان اصلی برنامه روی خط است. او درباره پذیرش اجرای این برنامه گفت: من قبل از این برنامه با آقای قره‌گوزلو تجربه همکاری داشتم و وقتی پیشنهاد اجرای این برنامه شد با کمال میل پذیرفتم، زیرا برنامه روی خط هر روز سعی دارد یک گره از مشکلات مردم باز کند. این برنامه با اقبال مردم استان‌ها هم رو‌به‌رو شده و دلیل آن پرداختن به موضوعات متفاوت است.

وی ادامه داد: مردم با تماشای این برنامه نسبت به موضوعات مختلف آگاهی پیدا می‌کنند؛ به عنوان مثال در سال‌های اخیر، طلاق در کشور ما سیر صعودی و ازدواج سیر نزولی دارد.

این مجری با تاکید بر این که حرف‌های برنامه روی خط شعاری نیست، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم گفت‌وگوهای برنامه برای مردم کاربردی باشد، حتی با این که خودم در دهه چهارم زندگی‌ام هستم، اما شخصا از مباحث برنامه روی خط برای زندگی شخصی‌ام استفاده می‌کنم. بنابراین اجرای این برنامه برایم تجربه ارزشمند و مفیدی است.

وی درباره این که آیا در انتخاب سوژه‌های برنامه هم دخل و تصرف دارد، تصریح کرد: با توجه به تجربه همکاری قبلی با تهیه کننده، ایشان به من لطف دارند و من هم هر آنچه به ذهنم برسد یا در کوچه و خیابان و در برخورد با مردم، سوژه‌ای بیابم، حتما به گروه انتقال می‌دهم. برنامه روی خط با محوریت آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی مردم روی آنتن می‌رود.

مطالعه روزانه برای اجرا

ندا سلیمانی، یکی دیگر از مجریان اصلی برنامه روی خط است. او با مثبت ارزیابی کردن برنامه روی خط تاکید کرد: ما هر روز به یک موضوع اجتماعی می‌پردازیم و مشکلات مردم را طرح و برای آن راه‌حلی ارائه می‌دهیم. تلاش می‌کنیم مردم راحت با مشکلات‌شان رو‌به‌رو شوند و به دنبال راه‌حل مناسب برای آن باشند. قرار نیست صورت مساله را پاک کنیم و بعد با خود بگوییم مشکل حل شد. وی ادامه داد: با این که یک ماه از عمر برنامه روی خط می‌گذرد، اما مردم به این برنامه توجه می‌کنند. قبل از هر برنامه، موضوع به ما به عنوان مجری اعلام می‌شود و شخصا برای مبحث مربوط تحقیق و درباره آن با اطرافیان صحبت می‌کنم تا سوالاتی را که برای هر یک از مخاطبان پیش می‌آید حتما از کارشناس برنامه بپرسم. این مجری با اشاره به مطالعه روزانه گفت: یک مجری هرگز نباید مطالعه روزانه را فراموش کند و حتما باید قبل از برنامه درباره موضوع مورد بحث، تحقیق و پژوهش کند تا با دست پر کنار کارشناس بنشیند. در این صورت سوالات بهتری می‌تواند از کارشناس بپرسد.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها