تهدید پیونگ‌یانگ علیه واشنگتن

گانگسترهای آمریکایی منتظر «دردآورترین و رنج‌آورترین» واکنش‌ها باشند

کره‌شمالی این روزها به طور پیاپی آمریکا را تهدید می‌کند. دیگر این تهدید را نمی‌توان تهدید یک کشور قدرتمند از سوی کشوری ضعیف و جهان سومی قلمداد کرد بلکه این از نوع تهدید یک قدرت هسته‌ای از سوی یک قدرت هسته‌ای دیگر است؛ زیرا کره‌شمالی ششمین و قوی‌ترین آزمایش اتمی خودش را یک هفته پیش انجام داد.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۰۹

به گفته ایتسنوری اونودِرا وزیر دفاع ژاپن، در گفت‌وگو با شبکه خبری «NHK»، آخرین آزمایش اتمی کره‌شمالی ثابت کرد فناوری‌های هسته‌ای این کشور به چنان پیشرفتی رسیده که می‌توان آن را یکی از دولت‌های اتمی جهان در نظر گرفت.

تهدید کره‌شمالی به فشارهای آمریکا اشاره دارد که این کشور درصدد است در جلسات شورای امنیت سازمان ملل و تلاش برای تصویب قطعنامه‌های علیه پیونگ یانگ آنها را اعمال کند.

آمریکا می‌کوشد با تصویب شدیدترین تحریم‌هایی که تاکنون علیه پیونگ‌یانگ اجرا شده، تمام صادرات نفت و گاز طبیعی را ممنوع کرده و تمام دارایی‌های مالی خارجی دولت کره‌شمالی و رهبر آن کیم جونگ اون مصادره ‌شود. با وجود این مخالفت چین و روسیه بخصوص پکن با این اقدامات آمریکا کمی تعدیلات و اصلاحاتی در مواضع ایالات متحده را سبب شده است.

در عین حال پیونگ یانگ نیز تهدید می‌کند، در صورتی که واشنگتن برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه این کشور فشار بیاورد ایالات متحده بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خارجه کره‌شمالی روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات آمریکا را از نزدیک دنبال می‌کند و تهدید کرد «آماده است و تمایل دارد» به سبک خودش به آنها پاسخ دهد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا از اقدامات مشروع دفاع از خود کره شمالی به عنوان بهانه‌ای برای خفه و خاموش کردن کامل این کشور سوء استفاده می‌کند. از آنجا که آمریکا ماهیتش را به عنوان یک جانور تشنه خون ثابت کرده و رویای معکوس کردن تولید نیروی هسته‌ای این جمهوری را که به فاز نهایی رسیده است در سر دارد، راهی وجود ندارد جز این که جمهوری دموکراتیک خلق کره منتظر بماند و بگذارد آمریکا شادمانی کند. قطعا ما به‌گونه‌ای عمل خواهیم کرد که آمریکا بهای سنگینی بابت آن بپردازد. در این بیانیه ذکر شده است، تدابیر آتی که جمهوری دموکراتیک خلق کره اتخاذ خواهد کرد دردناک‌ترین و رنج‌آورترین پاسخ به آمریکا در طول تاریخش خواهد بود. وزارت خارجه کره شمالی نیز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دنیا شاهد خواهد بود که جمهوری دموکراتیک خلق کره با اتخاذ اقداماتی سخت‌تر گانگسترهای آمریکایی را رام خواهد کرد.این بیانیه‌های هشداردهنده در حالی است که «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی روز دوشنبه با «بان کی‌مون» دبیرکل سابق سازمان ملل درباره چگونگی حل بحران کره شمالی و سایر مسائل جهانی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه کره جنوبی نیز معتقد است پیونگ یانگ باید هزینه آزمایش‌های موشکی و اتمی‌اش را در منطقه بپردازد.‌کانگ کیونگ‌وا روز دوشنبه گفت کره شمالی با اقدامات تحریک‌آمیز موشکی و اتمی در مسیری بی‌ملاحظه قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری تاس، وزیر خارجه کره جنوبی گفت کره شمالی باید هزینه آزمایش موشکی و اتمی خود را با مشکل اقتصادی پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها