کره جنوبی به جام جهانی صعود می‌کند

اشکان دژاگه: ما یکدل و متحد هستیم

کد خبر: ۱۰۶۹۹۷۷

اشکان دژاگه یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان ایران در دیدار با کره جنوبی، قبل از ترک این کشور گفت‌وگویی اختصاصی با یکی از سایت‌های این کشور انجام داد که دیروز منتشر شد. روزنامه کره‌ای به تعریف و تمجید از اشکان پرداخت و درباره این بازیکن نوشت: «دژاگه به زبان آلمانی تسلط دارد. او در تهران متولد شده ولی از کودکی همراه با خانواده‌اش به آلمان مهاجرت کرد و در برلین به بلوغ رسید. او سال 2002 با تیم زیر17ساله‌های آلمان به مسابقات اروپایی رفت. او سال 2009 هم نسل طلایی فوتبال آلمان ازجمله بواتنگ و انویر را در تیم زیر 21 ساله‌های آلمان رهبری کرد.»

بعد از این توضیحات، روزنامه کره‌ای حرف‌های اشکان دژاگه را منتشر کرد. او درباره بازی با کره جنوبی و تساوی دو تیم می‌گوید: «کره جنوبی در ابتدای بازی تهاجمی بود و بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم روی بازی تهاجمی برنامه‌ریزی کنیم و دست به دفاع نزنیم. زمانی که دو تیم همسطح باشند، تیمی موفق می‌شود که روحیه قوی‌تری داشته باشد. ما نشان دادیم که نسبت به تیم ملی کره جنوبی روحیه قوی‌تری داریم.»

به نوشته سایت JTBC، لی چون سو مفسر کره‌ای هم بعد از بازی در تحلیل مسابقه گفت اراده‌ای قوی در چشم و در زانوی بازیکنان ایرانی دیده می‌شد. دژاگه هم در این باره می‌گوید: «بازیکنان تیم ملی ایران به اندازه کافی یکدیگر را در زمین می‌شناسند و این یکی از نقاط قوت ما به حساب می‌آید. ما یکدل و متحد هستیم و در واقع سازماندهی ما توسط کادر فنی صورت گرفته است.»

او به تعریف و تمجید از کره جنوبی می‌پردازد و توضیح می‌دهد: «کره تیم بسیار خوبی است. آنها بازیکنان بزرگی دارند. هیونگ مین سون، هافبک این تیم در تاتنهام بازی می‌کند. کره جنوبی بازیکنان زیادی در اروپا دارد.» ایران، کره جنوبی را چهار بار متوالی مغلوب کرده و در آخرین بازی هم این تیم را متوقف کرد. حالا این سوال پیش می‌آید که ایران قوی‌تر است یا ژاپن؟ اشکان پاسخ می‌دهد: «ما در حال حاضر تیم اول آسیا هستیم ولی این خیلی مهم است که بازیکنان شما در اروپا بازی کنند. به نظرم اگر شما تیمی متشکل از بازیکنانی داشته باشید که لژیونر هستند، قطعا بین‌المللی‌تر خواهید بود. ما هنوز در این زمینه در حال رشد هستیم.»

و اما سوال آخر از اشکان، سوال جالبی است. این که دوست دارد کره جنوبی به جام‌جهانی برود یا ازبکستان. اشکان در این باره پاسخ می‌دهد: «کره جنوبی تیم قدرتمندی است. ازبکستان هیچ‌گاه امکانات و تجهیزات کره جنوبی را نداشته است. من فکر می‌کنم کره تیم قدرتمندی است و می‌تواند به جام جهانی روسیه صعود کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها