پوست‌اندازی خودرو

روند تولید و توسعه خودروهای برقی در جهان با سرعت بیشتری دنبال می‌شود و ادامه این روند، می‌تواند در بازار انرژی تاثیرگذار باشد و تولید و عرضه نفت را تا دهه‌های آینده به چالش بکشد.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۵۹

به گزارش جام‌جم، برخی کشورها ممنوعیت تولید و فروش خودروهای بنزینی خود را از سال 2018 اعلام کردند و این خودروسازان، همه تلاش خود را روی این موضوع گذاشتند که بتوانند در چند ماه باقیمانده تا پایان سال 2017 با بهره‌گیری از شرایط خاص فروش، محصولات بنزینی خود را به دست مصرف‌کنندگان برسانند. این موضوع بر صنعت جهانی نفت تاثیرگذار خواهد بود.

انگلستان و فرانسه اولین کشورهایی هستند که درصدد ممنوعیت تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی برآمدند با این روند این سوال مطرح شده که آیا رشد صنعت خودروهای برقی منجر به کاهش تقاضای نفت در جهان می‌شود یا خیر. این در حالی است که مسئولان شرکت‌های غول نفتی نیز به این موضوع اذعان دارند و یکی از آنها گفته، خودروهای برقی تهدیدی برای شرکت‌های بزرگ نفتی هستند، اما راجع به این که چه زمانی این اتفاق می‌افتد، اطلاعی نداریم. برخی دیگر از شرکت‌های نفتی معتقدند این روند تا سال 2040 به طول می‌انجامد. کارخانه خودروسازی ولوو ماه گذشته اعلام کرد، تمام مدل‌های جدید تولیدی از سال 2019 برقی و هیبریدی خواهند بود. خودروی برقی تسلا مدل 3 نیز بزودی به تولید انبوه خواهد رسید.

البته باب دادلی، مدیر ارشد اجرایی در شرکت بریتیش پترولیوم نظر دیگری در این باره دارد. وی در این باره اظهار کرده که ظهور خودروهای برقی به بازار، اجتناب‌ناپذیر است و ما تا سال‌ها و دهه‌های متمادی، شاهد خودروهای بنزینی در خیابان‌ها خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2035، صد میلیون خودروی الکتریکی وارد بازار شود که حتی اگر این میزان دو برابر شود، باز شاهد دو میلیارد ماشین بنزینی در بازار خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها