وزارت راه و شهرسازی از افزایش 19درصدی اجاره‌بها در تهران نسبت به سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۵۶

به گزارش مهر، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی گزارشی که از حجم معاملات مسکن و اجاره‌بهای مسکن تهران در ماه گذشته ارائه کرده، اعلام کرد: تیرماه امسال در پایتخت 13 هزار و 843 فقره اجاره‌نامه ثبت شد که نسبت به خردادماه سال جاری 3/2 درصد و نسبت به تیرماه سال قبل 9/4 درصد کاهش داشته است. با این حال مبلغ اجاره‌بها در تهران افزایش داشته و نرخ اجاره و رهن در پایتخت در هر مترمربع به 27 هزار و 647 تومان رسید که نسبت به ماه گذشته 1/6 درصد و نسبت به تیرماه سال قبل 19/1 درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش، در تیرماه امسال تعداد معاملات مسکن نسبت به خرداد ماه امسال 5/8 درصد و نسبت به تیرماه سال گذشته، 2/5 درصد کاهش داشته است. در تیرماه سال‌جاری، 14 هزار و 777 فقره معامله واحد مسکونی انجام شد که نسبت به ماه قبل از آن (خرداد 96) 5/8 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (تیر 95) 2/5 درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش، بیشترین تعداد معامله مسکن در تهران را املاک مسکونی منطقه 5 پایتخت با 2297 فقره معامله به خود اختصاص دادند؛ اما منطقه 19 تهران با تنها 111 فقره معامله، کمترین میزان خرید و فروش را دارا بود. با این حال واحدهای مسکونی منطقه 22 با رشد 19/8 درصدی بیشترین نرخ رشد نسبت به تیر ماه 95 را شاهد بوده‌اند. نکته مهم در این تغییرات، افزایش میانگین قیمت واحد مسکونی در پایتخت به چهار میلیون و 570 هزار تومان در هر مترمربع است که با وجود کاهش حدودا 6‌درصدی خرید و فروش مسکن در تهران، 5/8 درصد در هر مترمربع هم نسبت به خرداد امسال و هم نسبت به تیرماه سال قبل افزایش داشته است. بیشترین قیمت مسکن در تهران را همچنان منطقه یک پایتخت با متر مربعی 9 میلیون و 920 هزار تومان در اختیار دارد؛ اما کمترین قیمت مسکن در تهران مربوط به منطقه 18 با دو میلیون و 260 هزار تومان در هر مترمربع است. همچنین از نظر الگوی مصرف نیز حجم و نوع معاملات نشان می‌دهد واحدهای مسکونی با عمر تا پنج سال ساخت و فراوانی 46/6 درصد در کل معاملات مسکن تیرماه تهران، بیشترین متقاضی را دارند؛ ضمن این‌که واحدهای مسکونی 60 تا 70 مترمربعی نیز با 15/7 درصد حداکثر تقاضای بازار مسکن را به خود اختصاص داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها