«اولین باری که وارد رختکن بارسا شدم، تصور می‌کردم در خواب و رویا هستم. قرار گرفتن کنار بازیکنانی مثل مسی، پویول و پیکه برایم غیرقابل باور بود. تا همین چند روز پیش در پلی استیشن با آنها بازی می‌کردم و حالا در کنارشان قرار گرفته بودم.» این صحبت‌ها را حدود دو ماه پیش نیمار در رسانه‌ها مطرح کرد و از اولین تجربه‌اش هنگام ورود به رختکن بارسا سخن گفت. زمانی که این سخنان بیان شد کمتر فردی تصور می‌کرد که در عرض همین مدت کوتاه نیمار باشگاه کاتالان‌ها را ترک کند و عازم پارک دو پرنس شود. به همان اندازه که شهر بارسلون و طرفداران بارسا طی چند روز گذشته در بهت و ناراحتی هستند، پاریس و هواداران پاری‌سن ژرمن غرق در شادی شده و خود را برای ورود این ستاره 25 ساله آماده می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۲۹

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، موضوع انتقال نیمار با بیانیه روز گذشته باشگاه بارسا به مراحل نهایی خود نزدیک شد. بنا بر این بیانیه، نیمار با هم تیمی‌هایش خداحافظی کرده و باشگاه نیز به او اجازه داد تا دیگر در تمرینات بارسا حضور نیابد. در بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا آمده: نیمار در تمرینات تیم شرکت نکرد و به مربی و هم تیمی‌هایش اعلام کرد که قصد جدایی دارد. مربی نیز به او اجازه داده در تمرینات شرکت نکند تا تکلیف آینده‌اش مشخص شود.

البته آینده‌ای که بارسایی‌ها به آن اشاره می‌کنند، بی‌شک در پاری‌سن ژرمن رقم می‌خورد زیرا از مدتها پیش مشخص شده بود که پاریسی‌ها قصد دارند با پرداخت 222 میلیون یورو، بند فسخ قرارداد نیمار را فعال کرده و انتقالش را نهایی کنند. در این میان با وجود این‌که رئیس لالیگا اعلام کرده است که این اتحادیه حاضر نیست رقم 222 میلیون یورو فسخ قرارداد نیمار را دریافت کند؛ اما رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که چنین اختیاری ندارد و PSG براحتی می‌تواند چنین رقمی را پرداخت کرده و نیمار را جذب کند. به عبارتی بلوکه کردن انتقال نیمار، شدنی نیست. با این اوصاف و شرایط، از این بعد باید نیمار را گرانترین بازیکن دنیای فوتبال دانست که رکورد انتقال را نیز در این زمینه شکست. در این میان روزنامه کاتالانی موندو دپورتیوو نوشت که نیمار جمعه به پاریس می‌رود و مراسم معارفه‌اش در این روز برگزار می‌شود. تیم پاریسی که قربانی بزرگ نیمار در بازی معروف و حماسی فصل قبل در لیگ قهرمانان (6 بر یک در نوکمپ) بود، حالا او را در اختیار گرفته و اگر در لیگ قهرمانان به بارسلونا بخورد، باید منتظر یک جنگ تمام عیار باشیم.

یکی دیگر از اتفاقاتی که همزمان با این انتقال در حال انجام شدن است، همکاری دوباره نیمار با مدیر برنامه‌های سابقش است. اخبار و گزارش‌ها نشان می‌دهد که واگنر ریبیرو، مدیر برنامه‌های سابق نیمار که گویا مجددا همکاری خود را با این فوق ستاره شروع کرده، سه‌شنبه شب راهی پاریس شد.

واگنر همان ایجنتی است که نیمار در 11 سالگی با او قرارداد بست و زمینه‌ساز تمدید قرارداد او با سانتوس شد. واگنر سال 2006 نیمار را برای عقد قرارداد با رئال به مادرید نیز آورد ولی در نهایت مدیران رئال حاضر نشدند کمیسیون موردنظر او را پرداخت کنند و به این ترتیب انتقال نیمار به رئال منتفی شد.

پس از رسیدن پیشنهاد بارسا به نیمار بود که به تدریج پدر نیمار جای واگنر را اشغال کرد و با تاسیس یک شرکت بزرگ، تمام برنامه‌های پسرش را زیر نظر گرفت. ارتباط بین واگنر و نیمار تا ماه گذشته تقریبا قطع شده بود اما زمزمه‌های انتقال بزرگ او به PSG باعث شد تا یک بار دیگر فعالیت واگنر به سود نیمار از‌سرگرفته شود. واگنر در توئیتر خود اعلام کرد که برای کار مهمی در حال رفتن به پاریس است و در انتهای توئیت خود نوشت: چراغ سبز.

ضربه به مثلث آتشین

چند ماه پس از آنکه نیمار در سال 2014 به بارسا آمد، مثلثی آتشین در خط حمله این تیم به نام MSN شکل گرفت که مسی، سوارز و نیمار در آن می‌درخشیدند.

طرفداران بارسا از هم اکنون به آمار و ارقامی نگاه می‌کنند که این سه بازیکن طی سه فصل گذشته از خود به جا گذاشتند. در 299 بازی که بارسا طی سه سال اخیر انجام داده، این سه نفر 250 گل به ثمر رسانده‌اند که مسی با زدن 106 گل سهم بیشتری از نیمار و سوارز داشته است. بعد از آن سوارز با 85 و نیمار با 59 گل قرار دارند.

در دادن پاس گل نیز این مثلث فوق‌العاده عمل کرده و البته کارنامه مسی و سوارز در این زمینه هم از نیمار درخشان‌تر است. در حالی که نیمار در این مدت 30 پاس گل داده است، آمار مسی و سوارز 43 پاس گل است. تنها موردی که نیمار به نسبت مسی و سوارز تقریبا عملکرد بهتری داشته مربوط به ایجاد موقعیت‌های خطرناک روی دروازه حریفان است. آمار نیمار در این زمینه 245 موقعیت است و مسی و سوارز به ترتیب 251 و 177 را به نام خود ثبت کرده‌اند. همچنین مسی در 250 بازی گذشته، هر 84 دقیقه یک گل زده و که این آمار برای سوارز و نیمار به ترتیب هر 96 و 140 دقیقه یک گل است.

همچنین بارسا با کمک این سه بازیکن دو بار قهرمانی لالیگا، سه بار قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان را جشن گرفت.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها