بیانیه پایانی اجلاس هامبورگ

رهبران قدرت‌های اقتصادی جهان موسوم به گروه 20 روز گذشته در بیانیه پایانی اجلاس خود در هامبورگ آلمان ضمن حمایت از تجارت آزاد، بر دفاع کشورها از شرکت‌ها و بازارهای داخلی در برابر تمهیدات غیرعادلانه اذعان کردند.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۷۰
بیانیه پایانی اجلاس هامبورگ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در اجلاس گروه 20 زبان آشتی‌جویانه‌ای در مورد تجارت به کار گرفته شد، اگرچه مقام‌های شرکت‌کننده در آن سخت تلاش کردند به نقطه‌نظر واحدی در مورد موضوعات دیگری چون مقابله با تغییرات زیست‌محیطی دست یابند.

مقام‌های حاضر در اجلاس گروه 20 در حالی که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرنگاران گفتند که بیانیه پایانی این نشست از زبان موافقی بجز در ارتباط با بخشی از مسائل زیست‌محیطی همراه بود. البته ممکن است پیش‌نویس بیانیه پایانی این اجلاس قبل از انتشار در ساعات پایانی روز، مورد بازنگری و تغییر قرار گیرد.

مساله آب و هوا و تجارت دو موضوع مطرح در این اجلاس بود که دلیل آن تا حدی موضعی است که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد این دو مورد اتخاذ شده است.

ترامپ گفته که تجارت باید منصفانه و آزاد باشد و نفع شرکت‌ها و کارگران آمریکایی را تامین کند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و میزبان اجلاس گروه 20 پس از اولین روز این نشست گفت که مذاکرات در مورد مقوله تجارت بسیار دشوار و اختلافات در زمینه تغییرات آب و هوایی کاملا آشکار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها