هرچند استان دیرالزور تحت تسلط نسبی گروه تروریستی داعش قرار دارد و امکان اطلاع‌رسانی دقیق درباره ابعاد و پیامدهای حمله موشکی ایران وجود ندارد، اما حضور پهپادهای مقاومت بر فراز این استان و ارسال اطلاعات دقیق هوایی نشان می‌دهد این حمله توانست استخوان‌بندی فرماندهی این گروه را متلاشی و آن را از زبده‌ترین عناصر خارجی خود محروم کند.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۲۸

با این حال اخبار پخش شده در شبکه ماهواره‌ای المیادین به نقل از منابع ایرانی حاکی است یکی از موشک‌ها مستقیما به مقر فرماندهی داعش در منطقه المیادین دیرالزور اصابت کرده است و تاکنون بر اثر اصابت مستقیم این موشک به ستاد فرماندهی، دست‌کم 50 نفر از فرماندهان و کادر داعش از جمله شش نفر از فرماندهان لیبیایی داعش به هلاکت رسیده‌اند.

در بین فرماندهان داعشی به هلاکت رسیده نام ابوعامم اللیبی و عبدالقادر الفراتی ملقب به ابوحارث دیده می‌شود.

با توجه به این‌که عناصر خارجی داعش، نقش‌های اصلی را در سلسله فرماندهی این گروه تروریستی ایفا می‌کنند، به همین دلیل احتمال داده می‌شود کشته شدن این عناصر خارجی تا حدود زیادی توان رزمی و عملیاتی آن را کاهش داده و به سردرگمی در میان رده‌های عملیاتی آن دامن بزند. بویژه این‌که باید در نظر گرفت ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در محور مقاومت درنظر دارند در روزهای آتی‌، عملیات خود را برای آزادسازی استان دیرالزور و همچنین شهر استراتژیک المیادین آغاز کنند. از این‌رو حمله موشکی ایران به شهر المیادین که محل امن فرماندهان ارتش داعش بوده است، خواب از چشمان سرکردگان این گروه تروریستی ربوده و به همین دلیل داعشی‌ها راه ‌گریزی جز انتقال به بیابان‌های عراق یا روبه‌رو شدن با ارتش سوریه و رزمندگان هم‌پیمان آن را در روزهای آینده ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها