سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت گفت: علاوه بر نص توافق نامه برجام، در مصوبه مجلس هم در خصوص بدعهدی در اجرای برجام و برخورد متقابل راهکارهایی اندیشیده شده است.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۷۷
بررسی بدعهدی های دامنه دار آمریکا در کمیسیون امنیت ملی / تهران بر مدار قانون مداری

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با جام جم آنلاین، درپاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی چه تدابیری برای اقدام متقابل در مواجه با بدعهدی های آمریکا در اجرای برجام اتخاذ نموده اظهار داشت: بنا بر سند برجام و مصوبه مجلس می توانیم در برابر بدعهدی های آمریکا مطابق با ساز و کار توافق هسته ای اقدام کنیم از این رو، نامه نگاری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جمله اقدامات است.

وی در مورد میزان اثر بخشی نامه نگاری به خانم موگرینی تصریح کرد: اولین بار نیست وزیر امور خارجه کشورمان به ایشان در خصوص بدعهدی آمریکا نامه اعتراض آمیز می نویسد ، ولی وجه داشته باشیم که باید بر مبنای ساز و کار طراحی شده اعتراض خود را ایراد کنیم.

در عین حال نماینده مردم ورامین در مجلس تاکید کرد: ایران باید بدعهدی های دامنه دار کاخ سفید را به لحاظ حقوقی و سیاسی دنبال کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس اظهار داشت: بنابراین نامه نگاری ظریف با موگرینی با وجود دیدارهای متعدد از جمله مسیرهای رسمی برای اعتراض به بدعهدی های آمریکا در جریان اجرای توافق هسته ای است.

دومین گزارش نحوه اجرای برجام، بعد از ماه رمضان

نقوی حسینی ، در خصوص گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از برجام هم به جام جم آنلاین گفت: طبق مصوبه مجلس کمیسیون امنیت به عنوان ناظر باید هر 6 ماه یکبار گزارشی از حسن اجرای برجام تهیه کند تا در صحن علنی قرائت شود.

وی افزود: بر همین اساس کمیسیون باید دومین گزارش 6 ماهه خود را آماده و به صحن علنی ارسال کند، که پیش نویس آن آماده شده است.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: در همین راستا پیش نویس تهیه شده را با گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام تطابق داده ایم اما هنوز زمان ارائه گزارش نهایی به صحن علنی مشخص نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال گزارش دوم در کمیسیون در حال نهایی شدن است بلافاصله بعد از اتمام برای قرائت به صحن علنی ارسال می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره زمان قرائت گزراش برجام ابراز داشت: بر اساس برآوردی که داریم، تصور می کنیم بعد از اتمام تعطیلات دو هفته ای مجلس برای سرکشی به حوزه های انتخابیه، گزارش نهایی در صحن علنی قرائت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها