آش پزون رمضانی

آش رشته

اگر از ایرانیانی که دور از وطن زندگی می‌کنند بخواهید چند غذا را به‌عنوان غذاهای سنتی و اصیل ایرانی نام ببرند، حتما در کنار قورمه سبزی و کباب از آش رشته به‌عنوان یکی از غذاهای خوش طعم و خاص ایرانی نام می‌برند.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۳۸

این آش معمولا با کشک و در بعضی مناطق ایران با سرکه و ترشی سرو می‌شود و عضو جدا نشدنی سفره‌های افطار، سیزده به در و جشن‌های خانوادگی ا‌ست.

مواد لازم برای تهیه آش رشته
برای 6 نفر:

سبزی آش (تره، جعفری، گشنیز، شوید و اسفناج): یک کیلوگرم

کشک: یک لیوان

لوبیا چیتی: یک فنجان

نخود: یک فنجان

عدس: یک فنجان

لوبیا سفید: یک فنجان

آرد گندم: یک قاشق غذاخوری

رشته آشی: نیم کیلوگرم

پیاز داغ: 10 قاشق غذاخوری

سیر داغ: 3 قاشق غذاخوری

نعنا داغ: 4 قاشق غذاخوری

همه حبوبات را به مدت 5 ساعت در آب خیس کنید، در این زمان چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن برود.

پیازهایتان را خلال کنید و با کمی زردچوبه سرخ کنید، ‌پیاز داغ باعث لعاب انداختن و خوش طعم شدن آش شما می‌شود پس در استفاده از آن دست و دلبازی به خرج دهید.

در یک قابلمه بزرگ سبزی‌ها را ریخته و 5 لیوان آب به آن اضافه کنید،‌ حبوبات خیس خورده را نیز به آن افزوده و پیاز داغ را هم در ظرف بریزید و بگذارید با هم به آرامی بپزند. نیمی از سیر داغ را به آش‌تان اضافه کنید و بقیه را برای تزئین نگه دارید.

آرد را در کمی آب سرد حل کنید و به مواد درون قابلمه اضافه کنید. آرد باعث لعاب انداختن بهتر آش می‌شود. سبزی که پخت،‌ رشته آش را اضافه کنید و هم بزنید تا رشته‌ها به یکدیگر نچسبند. بعد از پخت رشته‌ها زیر قابلمه را خاموش کنید و کشک را اضافه کرده و کمی نعنا داغ را در آش‌تان بریزید و هم بزنید.

نمک را به‌عنوان آخرین ماده به آش اضافه کنید چون کشک شور است و بعد از چشیدن اگر نمک کم بود به آن نمک بزنید. با باقی نعنا داغ و سیرداغ و کشک آشتان را تزئین کرده و نوش جان کنید.

*کشک را قبل از اضافه کردن به آش حتما بجوشانید و بعد به قابلمه آشی که کاملا پخته و از حرارت افتاده، اضافه کنید و اجازه ندهید کشک در آش بجوشد، چون کشک می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها