تعدادی از پیام‌های خوانندگان کلیک درخصوص صفحه نبض بازار، شکایت از پرداختن به گوشی‌ها و گجت‌های گرانقیمتی است که شاید کاربران زیادی قدرت خرید آن را نداشته باشند.
کد خبر: ۱۰۳۵۱۹۴

برای همین این بار سراغ گوشی‌های مناسب، ولی ارزان رفته‌ایم. وقتی صحبت از گوشی ارزان می‌شود، چه چیزی ارزان‌تر ‌از جنس چینی؟ البته گوشی‌هایی که در این شماره معرفی می‌کنیم، چندان سنخیتی با آن تصور همیشگی در مورد محصولات چینی ندارد و می‌توان گفت با توجه به قیمتشان جزو بهترین‌های بازار به حساب می‌آیند.

راند اول

اولین شرکت کننده در این رقابت تمام چینی گوشی 2017 شیائومی ردمی 3پرو است. این گوشی بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و منیزیم دارد که ظاهر خوبی به گوشی داده است. صفحه نمایش پنج اینچی دستگاه با تراکم پیکسل 294 پیکسل بر هر اینچ به یک محافظ گوریلا گلس مجهز است که مقاومت صفحات در برابر اتفاقات و خط خش را بالا می‌برد. در کل می‌توان گفت که لب‌های گرد و بدنه آلومینیومی دستگاه شما را کمی یاد پیکسل گوگل می‌اندازد. در مقابل این دستگاه دو گوشی بزرگ‌تر لنوو زد2 با 5.5 اینچ و هوآوی آنر 8لایت با صفحه نمایش 5.2 اینچی قرار دارد. بخش پشتی گوشی لنوو نیز کاملا از آلومینیوم پوشانده شده است. اما شرکت هوآوی برای بدنه دستگاه از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده کرده که باعث شده ظاهر دو رقیب دیگر چشمنوازتر باشد. صفحه نمایش آنر8 لایت نیز مانند شیائومی از یک لایه محافظ بهره می‌برد. در بحث وزن کشی نیز رقابت به همین شکل است و به ترتیب شیائومی با 144 گرم کم وزن‌ترین و هوآوی با 147 و لنوو با 158 گرم در وزن‌های بالاتر قرار دارند.

راند دوم

از ابعاد، وزن و بدنه گوشی‌ها که بگذریم به رقابت سخت‌افزاری می‌رسیم. در جدال سخت‌افزاری شیائومی و هوآوی شرایط بهتری دارند. هوآوی از پردازنده اختصاصی HiSilicon Kirin 655 استفاده می‌کند و با داشتن 3 گیگابایت حافظه رم قدرت قابل قبولی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شرکت شیائومی از پردازنده میان‌رده Snapdragon 616 شرکت کوآلکام استفاده می‌کند و با داشتن 3 گیگابایت رم داخلی شرایطی مشابه آنر8 لایت دارد. لنوو یک پله عقب‌تر قرار دارد و از یک پردازنده پایین‌رده اسنپدراگون 410 و 2 گیگابایت رم استفاده می‌کند.

در بخش حافظه جانبی، شیائومی بهترین شرایط را دارد، زیرا تا 256 گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی می‌کند. بعد از آن هوآوی قرار دارد که اجازه استفاده از 128 گیگابایت حافظه را در اختیارتان قرار می‌دهد، اما لنوو به‌طور کامل قید استفاده از کارت حافظه را زده است.

راند آخر

در بحث رقابت دوربین‌ها لنوو کمی کمبود‌های قبلی را جبران کرده و با قرار دادن یک دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور جذب نور بالا و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، کاربر را از دوربین گوشی کاملا راضی می‌کند.

شیائومی هم دوربینی 13 مگاپیکسلی، اما کمی ضعیف‌تر دارد که در محیط‌هایی با نور کم و هنگام عکاسی در شب به پای لنوو نمی‌رسد. دوربین سلفی گوشی نیز 5 مگاپیکسل است تا برنده بازی لنوو زد2 باشد. شرکت هوآوی در پشت گوشی از یک دوربین 12 مگاپیکسل استفاده کرده، اما دوربین جلوی گوشی مانند لنوو 8 مگاپیکسلی است. با تمام تلاش لنوو، سیستم‌عامل آن‌قدر شما را ناامید می‌کند که شاید دوربین گوشی دیگر به چشمتان نیاید، چراکه این دستگاه به اندروید قدیمی 4.4 مجهز است. بعد از آن شیائومی با اندروید 5.1 قرار دارد، اما هوآوی سنگ‌تمام گذاشته‌ و به اندروید 7 مجهز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها