آمادگی سفارتخانه های ایران برای اخذ آرای ایرانیان

نمایندگی های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از هموطنان ایرانی مقیم این کشورها دعوت کردند، سهم خود را در اعتلاء و پیشرفت کشورمان ایفا کنند.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۹۵
آمادگی سفارتخانه های ایران برای اخذ آرای ایرانیان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در جمهوری چک ، ایرلند ، سوئیس ، افغانستان و پاکستان برای اخذ آرای اتباع ایرانی مقیم این کشورها، اعلام آمادگی کردند.

بر اساس این گزارش نمایندگیهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در بیانیه های جداگانه ای با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در نظام مردم سالاری دینی ایران، از هموطنان ایرانی مقیم این کشورها دعوت کردند با حضور شکوهمند و گسترده دردوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، سهم خود را در اعتلاء و پیشرفت کشورمان ایفا کنند.

سفارت ایران در سوییس اعلام کرد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران همزمان با دیگر نقاط جهان، در این کشور نیز در سه حوزه برن، زوریخ و ژنو برگزار می شود.

در اطلاعیه سفارت ایران در برن سوییس امده است: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از ساعت 9 بامداد لغایت 18 برگزار می شود.
در این اطلاعیه محل سفارت ایران در برن، نمایندگی دائم ایران در شهر ژنو و مرکز فرهنگی ایران در شهر زوریخ به عنوان حوزه های رای گیری در سوئیس اعلام شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پراگ نیز در بیانیه ای اعلام کرد: آمادگی دارد از ساعت 8 صبح تا 18 روز جمعه 29 اردیبهشت میزبان هموطنان عزیز ایرانی جهت اخذ آراء آنها باشد.

سفیر کشورمان در ایرلند نیز از اجرای تمهیدات لازم برای فراهم کردن مشارکت هموطنان حاضر در این کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد .

جواد کچوئیان گفت : با توجه به اینکه روز رای گیری در ایرلند روز کاری است اطلاع رسانی شده است تا دانشجویان و سایر هموطنان از هشت صبح روز جمعه 29 اردیبهشت تا ساعت 19 به وقت محلی برای مشاکت در انتخابات بتوانند پای صندوق رای حاضر شوند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز برای برگزاری دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اتباع ایرانی مقیم افغانستان می توانند روز جمعه 29 اردیبهشت با حضور در این سفارت در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

انتخابات ریاست جمهوری در سفارت ایران ساعت 8 صبح آغاز می شود و تا ساعت 18 ادامه می یابد.

همچنین ایرانیان مقیم پاکستان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه به عنوان جشن ملی ایرانیان آماده شده اند.

برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج شعبه اخذ رای در پاکستان در شهرهای اسلام آباد ، کراچی ، لاهور ، کویته و پیشاور پیش بینی شده و اعضای هیات های اجرایی و نظارت در هر یک از این شهرها مشخص شده است.

بنا بر اعلام رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور 304 شعبه رای گیری آرای هموطنان را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 103 کشور جهان و 133 نمایندگی جمع آوری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها