در حالی که امدادرسانی به سیل‌زدگان روز یکشنبه چهارمحال و بختیاری و چند استان دیگر کشور ادامه دارد، سازمان هواشناسی از احتمال وقوع دوباره سیل در برخی استان‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۵۸

در همین زمینه، محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: با توجه به شرایط جوی،‌ احتمال وقوع سیل در برخی استان‌ها همچون چهارمحال و بختیاری، لرستان، بخش‌هایی از خوزستان بویژه شمال آن، بوشهر، استان‌های مرتبط با زاگرس مرکزی، همدان، استان مرکزی و شرق کشور همچون استان‌های کرمان، شمال استان فارس، شمال سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از استان یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی وجود دارد. وی با بیان این‌که طی چند روز آینده، ‌شاهد افزایش میزان سرعت باد و خیزش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور خواهیم بود، افزود: احتمال وقوع بادهای تندری از امروز تا پایان هفته در این مناطق وجود دارد؛ لذا از هموطنان درخواست می‌کنیم، در این مواقع از ایستادن در کنار تابلوها و رفتن به بام منازل جدا خودداری کنند.

آخرین خبرها از سیل لردگان

وقوع سیلاب در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری در یکشنبه هفته جاری، به مفقود شدن چهار زن و وارد آمدن خساراتی به این شهرستان منجر شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات جست‌و‌جو برای یافتن چهار زن ناپدید شده در سیل روستای سیدمحمد بخش منج شهرستان لردگان از صبح دیروز برای دومین روز پیاپی با 30 گروه امدادی در این منطقه آغاز شد.

ستار فرهادی افزود: این حادثه، عصر یکشنبه هفته جاری به‌دنبال جاری شدن سیل در شهرستان لردگان رخ داد که در پی آن، چهار زن ناپدید و دو زن دیگر در این منطقه مصدوم شدند.

وی تصریح کرد: در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری، سنگ‌های ده و 20 تنی در این منطقه جابه‌جا شد و کار جست‌وجو برای ناپدیدشدگان را سخت‌تر کرده است.

وی با اشاره به این‌که بارش شدید باران، تگرگ و جاری شدن سیل،‌ باعث خسارت به 40 خانوار روستایی این منطقه شده است، افزود: بارش‌های دو روز شنبه و یکشنبه جاری تاکنون در چهارمحال و بختیاری به پل‌های ارتباطی و زیرساخت‌های روستای دره یاس از توابع شهرستان کیار و روستای لبد از توابع شهرستان کوهرنگ این استان خسارت وارد کرده است.

سیداحمد مرتضوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز از امدادرسانی به 620 نفر حادثه‌دیده و گرفتار سیلاب طی روز یکشنبه در این استان خبر داد.

ابوالقاسم کریمی، فرماندار شهرستان لردگان با اشاره به اسکان بیش از 50 خانوار سیل‌زده روستای سیدمحمد بخش منج این شهرستان گفت: این خانواده‌ها در سیل اخیر سرپناه خود را از دست داده بودند که با کمک جمعیت هلال‌احمر استان در چادر و مدرسه اسکان داده شدند.

امدادرسانی به عشایر اصفهان

دامنه سیلاب به استان همسایه چهارمحال و بختیاری یعنی اصفهان هم رسید و عشایر و اراضی کشاورزی این استان را متاثر کرد.

در همین زمینه داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از امدادرسانی به 487 نفر از عشایر و افراد گرفتار در سیل و آبگرفتگی استان اصفهان خبر داد. کریمی افزود: باغ فین کاشان و روستاهای پیکان، قارنه، نیک‌آباد و شهر جرقویه ازجمله مناطق گرفتار سیل و آبگرفتگی این استان در این مدت بودند.

باران، تگرگ و وزش باد در مناطق پادنا، وردشت، سمیرم، جرقویه سفلی، پشتکوه فریدونشهر و شهرستان‌های نایین، اردستان، برخوار، گلپایگان، خوانسار، کاشان و آران وبیدگل از توابع اصفهان به 1500هکتار از باغ‌ها و 3000 هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها