دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا یک دکمه قرمز کوچک دارد که روی میزش پنهان شده تا هنگام ضرورت از آن استفاده کند.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۹۵
ماجرای دکمه قرمز میز ترامپ + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس ، چه کسی مایل نیست که دارای چنین دکمه ای جادویی باشد؟ مانند همه فیلم های مهیج سینمایی که یک رئیس جمهور آمریکا را در اتاق بیضی کاخ سفید نشان می دهد ، دونالد ترامپ هم دارای یک دکمه قرمز مخفی روی میز کارش است.

این دکمه نه برای دستور شلیک یک موشک اتمی است و نه برای اینکه ناگهانی حفره ای مخفی زیر پای مخاطب ترامپ که در دفترش حضور دارد ، باز شود. خیر... در واقع این دکمه برای این است که فورا یک قوطی کوکا کولا برای آقای رئیس جمهور آورده شود.

از چندین دهه قبل روسای جمهور ایالات متحده آمریکا از میز کار اتاق بیضی موسوم به « Resolute Desk» استفاده کرده اند. اکنون نوبت دونالد ترامپ است که پشت این میز تاریخی بنشیند. با فشردن دکمه قرمز مخفی میز ، فورا یک پیشخدمت کاخ سفید با یک قوطی کوکاکولا برای رئیس جمهور وارد اتاق می شود. این دکمه به دستور ترامپ روی میز نصب شده است.

البته از گذشته سیستمی وجود داشت که روسای جمهور آمریکا هنگامی که نیازی به چیزی داشتند می توانستند پرسنل را آگاه کنند، اکنون ترامپ تا اندازه ای عملکرد آن را تغییر داده است.

برخی می گویند تا زمانی که ترامپ به فشردن این دکمه به جای آنهایی که مربوط به سیستم های تسلیحات اتمی هستند، می توان نفس راحتی کشید.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها