مراسم رونمایی از مجموعه مستند شکوفه های زیتون روز گذشته بیست و هفتم فروردین 96 در شبکه سحر معاونت برون مرزی صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۶۲
مراسم رونمایی از مستند شکوفه های زیتون در شبکه جهانی سحر

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه سحر، علیرضا سلیمانی زاده مدیر شبکه جهانی سحر در ابتدای مراسم رونمایی از مجموعه مستند شکوفه های زیتون ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان از تلاش عوامل و دست اندرکاران این مجموعه مستند قدردانی و تشکر کرد.

در این مراسم که با حضور برخی مدیران شبکه جهانی و آقایان صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران ، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی برگزار شد از عوامل تهیه و تولید مجموعه مستند شکوفه های زیتون قدردانی شد و صحنه هایی از این مستند فاخر برای حضار به نمایش درآمد.

مجتبی لطفی کرامتی، کارگردان مجموعه مستند شکوفه های زیتون در سخنانی این مستند را یک کار تولیدی - پژوهشی بنیادین عنوان کرد که حاصل تلاش یکساله تیم مستند ساز جوان و خلاق است که در رویکردی نو و با بهره گیری از انبوهی از راش های تصویری کمتر دیده شده به تحقیق و انعکاس واقعیت سرنوشت 26 هنرمند و نخبه فرهنگی آمریکایی و اروپایی یهودی و مسیحی حامی فلسطین می پردازد.

به گفته لطفی کرامتی، بیشتر این نخبگان غیرمسلمان هستند و دلیل انتخاب این افراد این بوده است که با الهام گرفتن از حامیان فلسطین به جهانیان نشان داده شود که دفاع از مردم مظلوم فلسطین مختص مسلمانان نیست و هر کس اندکی وجدان بیدار داشته باشد ظلم برعلیه مردم مظلوم فلسطین را درک می کند.

کارگردان مجموعه مستند شکوفه های زیتون ادامه داد: عوامل و دست اندرکاران این مجموعه تلاش داشتند تا نشان دهند مساله حمایت از فلسطین به یک مسئولیت جهانی تبدیل شده و نژادها و ادیان را نوردیده است.



لطفی کرامتی گفت: بسیاری از فعالان حقوق بشر و نخبگان فرهنگی درخصوص مساله فلسطین حساس شدند و مبارزات تاثیرگذاری توسط این گروه ها صورت گرفته اما این مبارزات و دادخواهی ها با سانسورهایی که در رسانه های مسلط غربی و رسانه های همسو با آنها صورت می گیرد یا پوشش داده نمی شود یا آنکه واقعیات را وارونه جلوه می دهند.

از همین رو شکوفه های زیتون سعی کرده است از دیوارهای سانسور اخبار و رویدادهای رسانه های غربی مربوط به مردم مظلوم فلسطین عبور کند و گوشه ای از واقعیات سرزمین فلسطین را به تصویر بکشاند.

کارگردان مجموعه مستند شکوفه های زیتون ادامه داد: علت نامگذاری این مجموعه به خاطر وجه تسمیه شکوفه های زیتون با شهادت دختر 23 آمریکایی «ریچل کوری» است.

خانم ریچل کوری را نماد یک زیتون در نظر گرفتیم که این درخت افتاده بر زمین نه تنها از دست نرفت بلکه جوانه زد و اسم این جوانه ها را گذاشتیم «شکوفه های زیتون» جوانه هایی که نماد آن نخبگان فرهنگی و علمی هستند که از سراسر جهان به پا خاسته اند و جنبش های بی نظیری را که باعث زمین گیری رژیم صهیونیستی شده است، بوجود آورده اند.

لطفی کرامتی همچنین تاکید کرد: به اذعان رژیم صهیونیستی یکی از نتایج مستقیم شهادت ریچل کوری تشکیل نهضت هایی همچون «بی دی اس» یا جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی بود که به قدری ضربه ای اساسی و جبران ناپذیر به پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرده که بارها رژیم غاصب اسرائیل و مقامات جعلی این رژیم انتقاد خود را در این باره به رسانه های آمریکایی و در محافل صهونیستی بیان کردند.

لطفی در پایان سخنان خود با تشریح جزئیاتی از خلاصه قسمت های این مستند گفت: شکوفه های زیتون در 13 قسمت تهیه شده که پخش فصل نخست آن از نوروز 96 از شبکه جهانی سحر آغاز شده است

صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران که به مناسبت رونمایی از مستند شکوفه های زیتون مهمان شبکه جهانی سحر بود ضمن تشکر و قدردانی از ساخت چنین مستندی گفت: فلسطین امت بزرگی است و سهم مهمی در تاریخ مبارزه با ظلم و ستم در جهان دارند.

وی گفت: باید جوامع مسلمان هوشیار باشند که رژیم صهیونیستی خطرناکترین برنامه و نقشه خود را نه تنها در قبال فلسطینیان بلکه برای تمام جهان عرب آغاز کرده و بدنبال تقسیم کشورهای عربی و اسلامی است.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: اینکه اکنون شاهدیم جنگ هایی در کشورهای عربی و اسلامی همچون عراق، سوریه، یمن روی داده شاهدی است بر این مدعا که رژیم غاصب صهیونیستی بدنبال عملی کردن این نقشه خود است.

مثلا کشور سوریه در صحنه مبارزه در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار دارد و از آن حمایت می کند برای همین اسرائیل برای تجزیه این کشور تلاش می کند.

سفیر فلسطین در تهران تصریح کرد: در شرایط کنونی نظام بین الملل و فتنه های دشمنان اسلام تاکید می کنم بر اینکه مردم فلسطین باید با حفظ وحدت ملی تمام نقشه ای دشمنان اسلام و در راس آن رژیم غاصب صهونیستی را نقش برآب کنند.

زواوی برگزاری کنفرانس هایی با حضور سران کشورهای اسلامی که بتوانند سوءتفاهمات را حل کنند عاملی برای اتحاد و وحدت می داند تا توطئه های دشمنان اسلام خنثی شود.

وی تاکید کرد: اختلافات هر چند کوچک به ضرر جامعه مسلمانان تمام می شود و باید از سیره پیامبر اکرم (ص) که جنگ و اختلاف بین برادران مسلمان را مورد نکوهش قرار می دادند و نهی می کردند تمام و کمال پیروی کنیم.

سفیر فلسطین در تهران تاکید کرد: تمام سلاح های ما باید به سمت دشمن اول مسلمانان یعنی اسرائیل نشانه رود.

صلاح زواوی تاکید کرد : باید بدانیم ما یک مذهب داریم و آن هم اسلام است و شیعه و سنی بودن نباید به مبارزه مسلمانان و ایستادگی در مقابل ستم و ظلم ظالمان ذره ای خدشه ای وارد کند و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و نابود خواهد شد که انشاالله با وحدت کشورهای اسلامی این هدف و آمال همه مسلمانان محقق می شود.

سفیر فلسطین در تهران تاکید کرد: ملت ایران، امت بزرگی است و دشمنان اسلام همگی از قدرت، عظمت و نیروی مردمی جمهوری اسلامی ایران می ترسند.

صلاح زواوی گفت: جمهوری اسلامی چه در زمان امام خمینی (ره) و چه در زمان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) همواره حامی و پشتیبان ملت مظلوم فسطین بوده و این حمایت نیرو و انگیزه مضاعفی برای مقاومت و ایستادگی به مردم فلسطین و مبارزان می دهد و انشالله بزودی پیروزی حق بر باطل محقق خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد ارتباط میان هنرمندان ایرانی و فلسطینی بیش از پیش گسترش یابد و تقویت شود چرا که فعالیت در عرصه های فرهنگی و هنری با کمک و حمایت فعالان و مبارزان در سراسر جهان عاملی بسیار مهمی در روشنگری افکار عمومی جهان خواهد داشت که انشالله تا زمان نابودی این رژیم ادامه یابد.

دکتر خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با ابراز خرسندی از ساخت مجموعه مستند شکوفه های زیتون و تشکر و قدردانی از مسئولان شبکه سحر گفت: در دنیایی که جنگ نرم به یکی از جدی ترین عرصه های زورآزمایی قدرت ها و رسانه ها تبدیل شده است وظایف رسانه ها در بین حقایق بسیار پررنگ تر و مهم تر می شود.

دکتر قدومی افزود: هم اکنون جنگ تکنولوژی جای خود را به جنگ های نظامی و کلاسیک داده است و هوشیاری و دقت نظر در بیان اندیشه ها در قالب برنامه هایی همچون فیلم، سریال و مستندها به یک ضرورت و تخصص تبدیل شده و فعالان عرصه رسانه سهم بسزایی در مبارزه در فضای جنگ نرم دارند.

آقای ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی با تشکر از ساخت مجموعه مستند شکوفه های زیتون،
گفت: این فیلم در ادامه راه مبارزان و حامیان فلسطین تاثیر بسزایی دارد.

وی در خصوص انتخاب عنوان زیتون برای این مجوعه مستند، آن را انتخابی هوشمندانه و با تدبیر توصیف کرد چرا که زیتون سمبل فلسطین است و این میوه قدمتی تاریخی برای مردم فلسطین دارد.

ابوشریف تاکید کرد : در ادبیات پایداری فلسطین، زیتون نماد صلح و پایداری و ماندگاری است و شکلی از این درخت بر پرچم ملت فلسطین نقش بسته و بسیار سخت است که بگوییم صهیونیست های اشغالگر با علم بر این موضوع هزاران نهال و درخت زیتون را در فلسطین نابود کرده اند.

نماینده جهاد اسلامی خاطرنشان کرد : در ادبیات صهیونیسم، زیتون به عنوان نماد سرزمین فلسطین تبدیل شده و این رژیم بدنبال حذف سمبل های فلسطین است که البته هیچگاه موفق نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها