امیدواری مسئولان ایرانی برای آینده دختران بسکتبالیست

حجاب اسلامی تائید می‌شود

بازی نمادین بسکتبال میان دو تیم دختران برگزار شد اما بدون وزیر. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان که پیش از این گفته بود روز بازی نمادین دختران با حضور نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) به تالار بسکتبال آزادی می‌رود اما در این روز به تالار نرفت و بازی با حضور محمدرضا داورزنی، عبدالحمید احمدی و فریبا محمدیان معاونان وی در وزارتخانه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۹۵

ساعاتی بعد از انجام مسابقه اما سلطانی‌فر با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود این اتفاق بزرگ را به صلاح بسکتبال ایران دانست و نوشت: شش ماه قبل در اولین روزهای حضورم در وزارت ورزش و جوانان بود که بانوان بسکتبالیست کشورمان با خطر محرومیت از حضور در میادین جهانی مواجه شده بودند. از همان ابتدا صلاح دانستم که در این مورد ورود کرده و طی نامه‌ای که به رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال ارسال کردم خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده و در داخل نیز تمهیداتی اندیشیدیم که با طراحی لباس دختران بسکتبالیست‌مان با رعایت موازین شرعی و اسلامی از این محرومیت جلوگیری شود.

در ادامه این تلاش‌ها امروز با حضور نماینده فدراسیون جهانی، دختران بسکتبالیست ایرانی جهت حضور در مسابقات بین‌المللی به برگزاری یک بازی نمادین پرداختند. این می‌تواند یک موفقیت قابل توجه برای دختران عزیز ورزشکار کشورمان باشد. با آرزوی سرفرازی برای تمامی دختران قهرمان ایرانی.

بعد از برگزاری این مسابقه اینک فضای ورزش ایران مملو از امید برای بازی دختران محجبه بسکتبال در عرصه‌های بین‌المللی است. محمد رضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان که برای تماشای بازی به تالار آزادی رفته بود، می‌گوید: اکنون بیشتر رشته‌های تیمی مشکلی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی با حجاب اسلامی ندارند و فدراسیون‌های این رشته‌ها چند سال است که حق‌شان را به آنها دادند تا بتوانند با حفظ ارزش‌ها توانایی‌هایی‌شان را در میادین بین‌المللی نشان بدهند.

فریبا محمدیان، معاون امور بانوان وزارت ورزش نیز در حاشیه دیدار دوستانه بسکتبال بانوان درباره این‌که چقدر امیدوار است فیبا با حجاب بسکتبالیست‌های زن موافقت کند، می‌گوید: نگرانی مسئولان جهانی در خصوص پوشش بانوان مسلمان از نظر ایمنی بود که این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند. تا اینجا فدراسیون بسکتبال وظیفه خود را به‌درستی انجام داده و نماینده فیبا هم بازی را دیده است، امیدواریم خبرهای خوش زیادی بشنویم. ما در وزارت ورزش یک کارگروه تخصصی داریم که در آن طراحان لباس و نمایندگان رشته‌های مختلف حضور دارند. فکر می‌کنم به احتمال زیاد طرح لباس ما در فدراسیون جهانی بسکتبال تائید شود.

لحظه تاریخی

پاتریک باومن، دبیرکل فدراسیون جهانی بسکتبال و عضو کمیته بین‌المللی المپیک در مورد برگزاری این رویداد در تهران می‌گوید: انجام یک بازی رسمی بسکتبال بین دو تیم بانوان، یک لحظه تاریخی برای ورزش ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها