عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

تقویم رسمی کشور در آستانه تحولی بزرگ / کاهش تعطیلات رسمی در انتظار رأی خانه ملت

«تعداد مسافران ایرانی که تعطیلات نوروزی امسال را در سواحل جنوبی ترکیه سپری کردند، بسیار کمتر از جمعیتی بود که هر سال به این کشور سفر می‌کنند. بیشتر هتل‌های آنتالیا خالی بودند و برخی با نصف ظرفیت خدمات‌رسانی کردند. حتی برگزاری کنسرت‌های موسیقی هم نتوانست جمعیت بیشتری را از ایران به ترکیه بکشاند.»
کد خبر: ۱۰۱۷۴۳۳
ترکیه : سفر ایرانی ها بیشتر شده / ایران: سفر به ترکیه کمتر شده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا این‌ها بخشی از اظهارات بابک نعمت‌پور است، راهنمای رسمی ایرانگردی و جهانگردی که بیش از ۱۲ سال در ترکیه به عنوان راهنمای تور فعالیت داشته و امسال نیز مسئولیت همراهی و راهنمایی مسافران ایرانی را در سواحل جنوبی این کشور بر عهده داشت. او براساس مشاهداتش و ظرفیتی که هتل‌های آنتالیا نوروز امسال به خدمت مسافران ایرانی گرفته بودند، تخمین می‌زند نیمی از جمعیت هر ساله، نوروز را در این منطقه سپری کردند.

این درحالی است که رسانه‌های ترکیه پیش از آغاز تعطیلات نوروزی با انتشار اخباری سعی در نشان دادن افزایش جمعیت مسافران ایرانی در این کشور داشتند.

«دیلی صباح» در آخرین روزهای اسفندماه ۹۵ خبری را منتشر کرد مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی سفر ایرانی‌ها به ترکیه و در گزارشی مثبت، مدعی روند صعودی ورود گردشگران ایرانی به ترکیه شد و نوشت: «انفجارهای انتحاری هم ایرانیان را از سفر به ترکیه باز نداشت!»

همزمان خبرگزاری آناتولی از پیش‌بینی‌های اتحادیه هتلداران ترکیه نوشت که افزایش ۲۰ درصدی سفر ایرانی‌ها به ترکیه را احتمال داده بود و انتظار سفر دو میلیون ایرانی را به این کشور می‌کشید.

اما محمدحسن کرمانی - رییس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران - پس از انتشار گزارش رسانه‌های ترکیه، به استناد اطلاعاتی که از وضعیت تورها و پروازها داشت، به ایسنا گفت، "فکر نمی‌کنم این خبر درست باشد، چون اطلاعات و شواهد گویای این است که وضعیتی غیر از آنچه رسانه‌ها ترکیه نوشته‌اند، حاکم است."

یکی از مقامات گردشگری کشور هم در واکنش به این اخبار گفت که این آمارِ خود ترک‌ها است.

با پایان یافتن تعطیلات نیز مرتضی رحمانی‌موحد ـ معاون گردشگری کشور ـ‌ هم گفت که امسال سفر ایرانی‌ها به ترکیه دست‌کم ۳۰ درصد کاهش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها