برای گرفتن یک مجوز باید هفت خوان رستم طی شود

اژه‌ای: هر وقت بحث مبارزه با فساد شد عده‌ای صدایشان درآمد

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای گفت: ما از آنچه که لازمه یک کار صحیح است برخوردار نیستیم. در زمان برنامه ششم هم دادگستری ها، ریاست قوه قضائیه و معاونین، وقت گذاشتند که آنچه که لازمه کار است در برنامه ششم گنجانده شود و زمانی که لایحه بودجه نوشته می شد چندین بار خود ریاست قوه قضائیه و معاونین با نمایندگان مجلس، کمیسیون تلفیق ، ریاست مجلس صحبت کردند و تلاش کردند که مقداری که شما ملاحظه کردید تصویب شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۹۴
اژه‌ای:امکانات لازم برای انجام وظیفه صحیح دستگاه قضا فراهم نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا صبح امروز در نشست مشترک با قضات دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری استان تهران ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و شعبان اظهار کرد: با وجود بار سنگینی که بر دوش قوه قضائیه است گاهی مواقع انسان از برخی صحبت ها تعجب می کند. عنوان می کنند که چرا قوه قضائیه در لایحه پیشنهادی دولت و درخواست هایش تقاضای ساختمان اضافه دارد و یا چرا می خواهد مثلا فلان مقدار متراژ به ساختمان اداری اضافه کند و از طرفی مطرح می کنند که چرا قوه قضائیه تقاضای جذب قضات و استخدام کارمند اداری دارد.

معاون اول دستگاه قضا افزود: آیا وقتی به یک قاضی در طول ماه چند صد پرونده ارجاع می شود این قاضی می تواند هم مُرّ قانون را رعایت کند هم رضایت مردم را جلب و از طرفی با سرعت و دقت به پرونده رسیدگی کند؟ این یک تکلیف ما لا یطاق است. البته توقعات از سمت مردم بجا است اما گاهی کم لطفی هایی از نواحی دستگاه ها مطرح می شود مبنی بر اینکه قوه قضائیه ، قاضی و فضای بیشتر برای چه می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: ما از آنچه که لازمه یک کار صحیح است برخوردار نیستیم. در زمان برنامه ششم هم دادگستری ها، ریاست قوه قضائیه و معاونین، وقت گذاشتند که آنچه که لازمه کار است در برنامه ششم گنجانده شود و زمانی که لایحه بودجه نوشته می شد چندین بار خود ریاست قوه قضائیه و معاونین با نمایندگان مجلس، کمیسیون تلفیق ، ریاست مجلس صحبت کردند و تلاش کردند که مقداری که شما ملاحظه کردید تصویب شد.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از مجموعه دستگاه قضا اظهار کرد: فشار خبری که در مورد تخلفات معدودی که در برخی قضات ایجاد می‌شود، می شنوم از ساعت ها کار برایم بیشتر است. بنابراین در صیانت و نظارت از دستگاه و مجموعه تان تلاش وافری صورت داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها