معاون اول قوه قضائیه:

فتنه جدید در راه است

برای گرفتن یک مجوز باید هفت خوان رستم طی شود

اژه‌ای: هر وقت بحث مبارزه با فساد شد عده‌ای صدایشان درآمد

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با بیان اینکه اقتصاد با استقلال امنیت کشور و اعتماد و رضایتمندی مردم گره خورده است،گفت: اگر نتوانیم استقلال اقتصادی پیدا کنیم ممکن است استقلال سیاسی و ارزی کشور به خطر بیفتد.
کد خبر: ۹۹۳۵۴۸
اژه‌ای: هر وقت بحث مبارزه با فساد شد عده‌ای صدایشان درآمد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در نشست تخصصی مبارزه با جرایم اقتصادی ویژه روسای اداره‌های مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور ضمن عرض تسلیت مجدد برای حادثه پلاسکو، ابراز امیدواری کرد که این قضیه عبرتی باشد برای همگان که از این به بعد از این حوادث رخ ندهد و بتوانیم از وقوع آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد با استقلال امنیت کشور و اعتماد و رضایتمندی مردم گره خورده است، تصریح کرد: وقتی اجازه ندهیم که کوچکترین تعرضی به مرزهای کشور انجام شود برای حفظ استقلال است؛ اما اگر در اقتصاد خود فعال نباشیم استقلال کشور و اقتصاد آن به خطر می‌افتد و اگر ما نتوانیم استقلال اقتصادی پیدا کنیم ممکن است استقلال سیاسی و ارزی کشور به خطر بیفتد.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: دشمن از این شرایط به عنوان یک حربه استفاده می‌کند و در این سال‌هایی که به ما فشارها را تحمیل کردند که البته برخی هم به خاطر سیگنال‌های داخلی بود گفتند که شما نمی‌توانید که با جنگ به موفقیت برسید و 8 سال دفاع مقدس این موضوع را نشان داد.

وی با طرح این سوال که یکی از مولفه های مهم اقتصاد امنیت است و حال چه چیزی مخل امنیت است، گفت: هر وقت بحث از مبارزه با فساد شد یک عده‌ای صدایشان درآمده که مبارزه با فساد باعث می‌شود چرخ اقتصاد نچرخد. آیا واقعا اینگونه است یا برعکس؟

معاون اول قوه قضائیه گفت: شما می دانید که در مقاطع مختلف کشور چه پس از انقلاب و بخصوص در دهه دوم انقلاب هر وقت قرار شد مبارزه با فساد انجام شود عده‌ای صدایشان بلند شد و گفتند که شما با این مبارزه سبب می‌شوید چرخ اقتصاد کند شود و فعالیت‌های اقتصادی کاهش یابد درحالیکه باید گفت مبارزه با فساد اقتصادی تکمیل کننده اقتصاد سالم و حمایت کننده بی چون و چرا از کسی است که می‌خواهد تولید وخدمت کند و این مبارزه با فساد جدا کردن مرز افراد با کسانی است که می خواهند متقلبانه منافع اقتصادی کشور را به صورت انحصاری به سمت خود ببرند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به آسیب شناسی در حوزه اقتصاد گفت: امروز همه ما می‌دانیم در بسیاری از مسایل اقتصادی در مواردی باید از دولت اجازه گرفت؛ مثلا در تاسیس کارخانه و جانمایی آن و محدودیت‌های محیط زیستی نیاز به اجازه دارد اگر این کارخانه نیاز به مواد اولیه داشته باشد که در داخل کشور وجود نداشته باشد باید اجازه واردات را بگیرد و اگر در این مرحله و گرفتن مجوز موانع قانونی وجود داشته باشد سد راه اقتصاد پویا از همین جا شروع می شود که برای گرفتن یک مجوز و موافقت اصولی باید هفت خوان رستم را طی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
۰
۰
همان هایی كه صدایشان در می آید شاید مشكل داشته باشند و یك جای كار آنها می لنگد .

نیازمندی ها