قزوین- ششمین جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز با حضور وزیر کشور در قزوین افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۹۲
افتتاح جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی در قزوین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، ششمین جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز ظهر چهارشنبه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جمعی از مسئولان استان در قزوین به دست دختر شهید علی امیری از شهدای حادثه پلاسکو افتتاح شد.

سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در آیین افتتاح این مراسم اظهار کرد: در جشنواره بازی واسباب بازی، اسباب بازی های ۳۱ استان کشور در بخش داخلی و در حوزه بین الملل نیز عروسک و اسباب بازی ۳۰ کشور دنیا عرضه شده است.

وی افزود:در ۵ دوره گذشته این رویداد مهم با استقبال خوب مردم و خانواده ها روبرو شده و نظرسنجی ها بیانگر آن است که هر سال استقبال عمومی بویژه کودکان روبه افزایش بوده است.

وزیری نژاد تصریح کرد: ۹۰ غرفه آموزشی، فرهنگی، فروشگاهی، بازی و سرگرمی در جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: همچنین غرفه کارگاهی ساخت عروسک برای آموزش کودکان پیش بینی شده که برپایی کارگاه سفال، قصه گویی، خلاقیت، شهرگشت، نقاشی کودکان و سلامت از دیگر برنامه های این جشنواره است.

وی اضافه کرد: در حوزه بازی ها نیز دو قسمت در مجموعه تدارک دیده ایم که بازی های بومی و محلی گذشته از ۵ استان گیلان، گلستان، زنجان، ایلام و لرستان بازیهای محلی خود را ارائه می کنند.

وزیری نژاد یادآورشد:این بازی ها به صورت کتاب وکتابچه نیز چاپ و منتشر خواهد شد وبافعال کردن گروه بازی های بومی و محلی استان در هر روز ۵ بازی و جمعا ۵۰ بازی محلی ارائه خواهد شد.

وی گفت: در بخش جنگ های شاد و بانشاط ۵۰ برنامه جنگ و برنامه صحنه ای پیش بینی شده که نمایش های استانی و کشوری، از سوی هنرمندان شاخص در قالب نمایش های آموزش شهروندی اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: محور نمایش ها با موضوع ترافیک، پسماند، نظافت شهری، روفت و روب شهری، ایمن سازی جامعه، رفتار با والدین، اخلاق در خانواده، به عنوان محور نمایشها لحاظ شده است.

وی گفت: همچنین برنامه خیمه شب بازی، خان بابا، عروسک های استانی، عروسک های غول پیکر از استان البرز، عروسک شکرستان در سفره هفت سین در بنای تاریخی سعدالسلطنه برپا می شود.

وزیری نژاد یادآورشد: رادیو نمایشگاه، سفره هفت سین، حضور گروه فیتیله، خاله نرگس از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جشنواره امسال است.

وی تصریح کرد: برپایی ۲۵ غرفه نمایشگاهی در محوطه شترخان و غرفه های آموزشی برای خانواده ها، آموزش کودکان، برنامه های نورافشانی هم در این جشنواره تدارک دیده شده است.

وزیری نژاد بیان کرد: دومین جشنواره ملی عکس قزوین در کنار جشنواره اسباب بازی برگزار می شود که در این جشنواره ۴۴۰ عکاس از ۲۳ استان ثبت نام کرده اند که در نهایت ۶۰ عکاس برگزیده خواهند شد.

وی بیان کرد: از۶۰ عکاس شاخص استان و کشور دعوت خواهد شد تا در روزهای ۶، ۷ و هشتم فروردین میهمان استان باشند و در سه بخش عکاسی قزوین امروز، قزوین دیروز، جشنواره بازی و اسباب بازی آثار خود را ارائه خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: در ۴ فصل عکاسی از قزوین صورت خواهد گرفت و در تابستان، بهار، زمستان و پاییز عکاسی خواهد شد و ۱۰ محور آثار تاریخی برای قزوین دیروز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ششمین جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی بعنوان بزرگترین رویداد فرهنگی از امروز تا۱۰ فروردین در سرای سعدالسلطنه قزوین دایر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها