مراسم تشییع مرحوم علی معلم منتقد و تهیه کننده برجسته سینمای ایران با حضور هنرمندان سینما از مقابل خانه سینما2 آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۳۹
مراسم تشییع علی معلم آغاز شد/ سینماگران در بدرقه او چه گفتند؟

به گزارش جام جم آنلاین مراسم تشییع مرحوم علی معلم منتقد و تهیه کننده برجسته سینمای ایران با حضور هنرمندان سینما از مقابل خانه سینما2 آغاز شد که سینماگران از طیف های مختلف به بدرقه این منتقد و تهیه کننده نجیب سینمای ایران آمده اند.
* جواد طوسی منتثد سرشناس سینمای ایران گفت: علی معلم آدم کار بلدی بود.مشاوری که همواره می توانست برای هرکاری موهبت باشد. علی معلم بر پایه رفاقت با همه برخورد می کرد. علی رفته رفته بر اثر همین صداقت به یک انزوا کشیده شد.
*مسعود جعفری جوزانی کارگردان: علی معلم می خواست به همه کمک کند تا فیلم بسازند. از همه می خواست که این راه را ادامه دهند. من برایم سوال بود که چرا من زود تر از علی نرفتم. علی همواره می‌گفت سینمای ایران روزی به اوج سینمای جهان می رسد و همه آن زمان تعجب می کردند.
* سیروس الوند: علی ستاره دنباله دار است. این سال چرا تمام نمی شود.علی تمام نمی شود.کیارستمی تمام نمی شود. این راهی است که تازه آغاز شده است.

* سعید راد: شاید بیش از ۶ بار با علی معلم به بهشت زهرا رفتیم و حیف که خیلی زود نوبت او رسید. معلم عشق، دوست، رفیق بود. با چه مشقت هایی جشنی راه می انداخت، استادان ما حرف خوبی زدند که چرا از علی معلم قدردانی نشد، ماها خیلی دیر می فهمیم که چه گوهرهایی را از دست دادیم ، او در آرزوی ساخت فیلم «کوروش» از دنیا رفت.

* ابوالحسن داوودی: من جاهای مختلف صحبت کردم اما تنها جایی که صحبت نکردم در مراسم تشییع پیکر یک دوست بوده است. به راستی نمی توانم حرف بزنم، من متنی نوشته ام که حرفی با خداست که لطفی کند و شر را از سینمای ایران بردارد و به فرشته اش بگوید دست از سر سینمای ایران بردارد، خیلی جاها این استحقاق را دارد که مرگ به سراغشان برود، چرا سینما؟

* سیروس الوند: بعضی ها حتما خوشحالند؛ همان تنگ نظرانی که هم از مرگ عباس کیارستمی خوشحالند و هم از جایزه اصغر فرهادی ناراحتند، همان هایی که نسبت به جشن حافظ موضع داشتند. همه داغداریم و این سال بد و نحس و بخیل تمام شدنی نیست، خوشبختانه کسانی هستند که علی، معلم آنها بود تا ما حس کنیم که او همچنان زنده و در میان ما است.

* جهانگیر الماسی: من باور نمی کنم. خدایا این وجود نازنین را بیامرز و به بازماندگانش عزت بده، از اینکه این جماعت برای وداع با یکی از چهره های سینما حضور دارند تشکر می کنم. علی معلم را از دهه ۶۰ و وقتی جوان بود می شناختم، وقتی که بایکدیگر درباره معرفت صحبت می کردیم.

* علیرضا رئیسیان: : آخرین مراسم یادبودی که من صحبت کردم هفت سال پیش در مراسم سیف الله داد بود و حالا من و علی باز اینجاییم، کاش جای من و علی عوض می شد.

سیروس الوند، جمشید مشایخی، علیرضا خمسه، سعید راد و مسعود جعفری جوزانی



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها