سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تدوین طرح دوفوریتی تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی توسط جمعی از نمایندگان مجلس گفت: واقعا تعجب کردم و نمی‌دانم چنین طرحی توسط همکاران با چه هدفی طراحی شده است. به عزیزانی که منادی آزادی بیان و دموکراسی هستند توصیه می کنم طرح را پس بگیرند چرا که رأی نخواهد آورد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۸۹
طرح دوفوریتی تأمین امنیت مراسم ، تعجب آور است/ برای حفظ آبرو هم که شده طرح را پس بگیرند

«سید حسین نقوی حسینی» در واکنش به اقدام جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر تدوین یک طرح دوفوریتی با عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی، به جام جم آنلاین گفت: وقتی می‌گویند طرح سؤال در جلسات مذکور از شش ماه تا دوسال حبس دارد، بنده واقعا متوجه این جمله نمی‌شوم.

وی افزود: همه نشستها و همایشات محلی برای پرسش و پاسخ مردم با مسئولین است. از این رو چطور می‌توان با جلوگیری از اظهار نظر و بیان عقیده مردم مروج آزادی بیان باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مردم سئوال دارند و ما موظف به پاسخگویی هستیم، امضا و انتشار این طرح را دون شان یک نماینده مجلس خواند و ابراز داشت: دوستانی که منادی آزادی ، دموکراسی و تحمل مخالف هستند، با این کار دیکتاتوری و استبداد را در جامعه تسری می‌بخشند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه برخی از نمایندگان از جمله حسن نوروزی نماینده رباط کریم امضای خود را پس گرفته، خاطر نشان کرد: دوستان ما در فراکسیون امید، برای حفظ آبروی خودشان هم که شده این طرح را جمع آوری کنند چون در آینده موجب استهزاء همگان خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا دوفوریت مذکور رأی خواهد آورد گفت: به هیچ وجه رأی نمی‌آورد و چنانچه موضوع در صحن مطرح شود نمایندگان به تمسخر می‌گیرند.

گفتنی است: به موجب این طرح هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سوال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی یا مراسمی که عرفاً بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از 6 ماه تا دو سال محکوم می‌گردد.

با تصویب طرح فوق، نیروی انتظامی موظف به بازداشت فوری فرد یا افراد و تحویل به مقامات قضایی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
به نظرم این نماینده كه این طرح را عنوان كرده دلش نمیخواهد كسی زیر و رویش را سوال كند خسته است
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
اگر واقعاً نماینده ای چنین طرحی را داده باشد. حاضرم قسم بخورم یا آن نماینده بیسواد است و یا از نظر عقلی مشكل دارد. چون چنین طرحی اصلاً با آرمانهای انقلاب همخوانی ندارد.

نیازمندی ها