رب گوجه‌فرنگی تمام شده. به سوی سطل زباله می‌روم که ظرف آن را دوربیندازم و خودم را از دست این فلز استوانه‌ای نچسب و گاه برنده و خطرناک راحت کنم، اما ناگهان فکری در ذهنم شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۹۹۸۰۷۲

چطور است این‌بار کاری متفاوت انجام دهم و این شیء دورریختنی را تبدیل به وسیله‌ای شیک و تزئینی کنم؟ به این ترتیب با کمترین هزینه و تنها با به‌کارگیری هنر و حوصله خانه را تزئین کرده‌ام و تا مدت‌ها بهانه‌ای برای افتخارکردن به خودم پیدا می‌کنم.

شاید بپرسید چگونه می‌توان یک قوطی را به یک قطعه زیبا و زینت بخش در خانه تبدیل کرد. با ما همراه باشید تا برای شما شرح دهیم.

کلاه

چه کسی باور می‌کند که با یک قوطی ساده بتوان کلاه به این زیبایی ساخت؟ ظاهر آن بسیار جالب و دیدنی است. برای درست کردنش ابتدا قوطی را به رنگ سیاه درآورید. سپس یک دایره از مقوای سیاه رنگ برش دهید و زیر آن قرار دهید. اگر مقوای سیاه ندارید می‌توانید مقوای کارتن یا جعبه کفش را گرد ببرید و روی آن کاغذ سیاهرنگ بچسبانید. قوطی را به مقوای گرد با چسب وصل کنید. حالا نوبت روبان است. برای یک کلاه سیاه روبان قرمز یا رنگی مشابه لازم است تا بیشتر خودنمایی کند. روبانی پهن انتخاب کنید یا پارچه‌ای در اندازه مناسب برش دهید و به‌صورت روبان در جای مناسب وصل کنید. می‌توانید آن را پاپیون بزنید یا مانند تصویر گلی کوچک و قرمزرنگ به آن اضافه کنید. یک طوطی مصنوعی قرمز رنگ زینت بخش آن شده. شما می‌توانید هر چیز تزئینی که در دسترس دارید روی کلاه خودتان قراردهید تا به آن زیبایی دوچندان ببخشید.

زنبورطلا

خوب نگاهشان کنید. دوستشان دارید؟ ویزویزکنان به این‌سو و آن‌سو پر می‌کشند تا هم برای شما عسل درست کنند و هم با پراکنده کردن دانه‌های گل به رشد و پرورش گل‌ها کمک کنند.

حالا شما هم دست به‌کار شوید و یک جفت از این حشرات زیبا و مفید را درست کنید. بدنه قوطی را مانند بدن زنبور به‌صورت راه راه زردوسیاه رنگ‌آمیزی کنید. مقوایی را به‌صورت راه راه برآمدگی و فرورفتگی دارد به شکل چهاربال برای هر زنبور برش دهید، آنها را به رنگ زرد درآورید و مانند تصویر بچسبانید. دو تکه سیم را هم به رنگ سیاه درآورید و به‌صورت شاخک‌های زنبور بالای سرش بچسبانید.

این هم از زنبورطلای شما آماده عسل درست کردن و گردافشانی.

جامدادی

درست کردن کاردستی از دوران کودکی بچه‌ها را با مفهوم هنر و صرفه‌جویی آشنا می‌کند و به آنها ذوق و خلاقیت می‌بخشد. با استفاده از یک قوطی دورریختنی و کمی فوم و پارچه برای آنها جامدادی درست کنید تا از همین الان دانه ذوق و ابتکار را بکارید. قوطی را به هررنگی که دوست دارید درآورید. می‌توانید دور آن را با فوم، کاغذرنگی یا پارچه هم بپوشانید. زیر آن با فوم رنگی گل درست کنید و بچسبانید. حالا نوبت به کرم شب تاب می‌رسد. از فوم‌های رنگی پنج دایره ببرید و مانند تصویر یکی روی دیگری بچسبانید. صورت را کمی درشت‌تر برش دهید. یک جفت چشم عروسکی ریز بچسبانید. دیگر اعضا را هم نقاشی کنید. جامدادی حاضر است. می‌توانید مدادها و خودکارهایتان را داخلش قراردهید.

ظرف دسته‌دار

هم تزئینی‌اند و هم می‌توانید از آنها استفاده کنید. ابتدا قوطی را به رنگی مناسب درآورید. اگر از رنگ نقاشی دیوار استفاده کنید ثابت خواهد ماند و با شستشو پاک نمی‌شود. سپس دو طرف قوطی در نزدیکی دهانه را (با دریل یا موارد مشابه‌دستی) سوراخ کنید. تکه‌ای سیم را از دو سوراخ عبور دهید و مانند تصویر به آن حالت فرفری بدهید. حالا یک نقاشی قشنگ را از کاغذ کادو یا هر جای دیگر برش دهید و بر بدنه قوطی بچسبانید. می‌توانید دو سه تا از این ظرف‌ها را درست کنید و آنها را کنار هم قرار دهید تا جلوه بیشتری پیدا کند.

جای چای، شکر و قند

نیازی نیست همواره برای زیباتر کردن خانه پول خرج کنید. می‌توانید ظروف ادویه یا ظرف‌های مخصوص چای، قندوشکر را با کمی صبروسلیقه آماده کنید بی‌آن‌که مبلغ خاصی پول برای آن هزینه کنید. سه قوطی در اندازه‌های یکسان یا متنوع انتخاب کنید. آنها را رنگ و رویشان طرحی جالب نقاشی کنید. برای درست کردن در قوطی می‌توانید مقوا را به صورت چندلابریده و آنها را به هم بچسبانید تا ضخامت پیداکند. سپس روی آن کاغذرنگی بچسبانید و بعد هم نایلون بکشید. مهره‌ای گرد را روی آن بچسبانید تا حالت دسته پیداکند. این ظروف جلوه بخش آشپزخانه شما خواهد بود.

گلدان

سه گلدان در رنگ‌های مختلف که کنار هم قرارگرفته و بسیار زیبا هستند. برای درست کردن آنها ابتدا به‌سراغ گل‌ها بروید. میله‌ای چوبی یا پلاستیکی به اندازه تنه این درختچه‌های گل را بردارید و دورشان گاتیو قهوه‌ای بچسبانید.

می‌توانید از مقوای استوانه‌ای دستمال کاغذی هم استفاده کنید. توپی ابری را از خرازی تهیه کنید تا بتوانید گلها را به آن بچسبانید. برای درست کردن هر گل از فوم نواری بلند ببرید و آن را دورخودش بپیچید تا به شکل رز درآید.

رزها را یکی‌یکی با چسب حرارتی یا چسب چوب به توپ اسفنجی بچسبانید. درنهایت توپ گل را به ساقه ول کنید. حالا درختچه گل حاضر است و وقت آن رسیده که به سراغ گلدانش بروید. گلدان را به رنگی متناسب با گل‌ها درآورید و آن را با روبان، دکمه یا مواردی مشابه تزئین کنید. داخل گلدان اسفنج سفت قرار داده و درختچه گل را درونش جا دهید. اگر مانند این عکس سه گلدان در رنگ‌های متنوع درست کنید و آنها را کنار هم بگذارید شاهکاری هنری خلق کرده‌اید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها