دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا از جیمز کومی خواست در سمت مدیریت پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) باقی بماند.کومی در فاصله کمی مانده به انتخابات ریاست جمهوری به دنبال دریافت اطلاعات تازه در پرونده جنجالی ایمیل‌های هیلاری کلینتون (نامزد حزب دموکرات در انتخابات)، بار دیگر تحقیق درباره این موضوع را مجدد آغاز کرد؛ اقدامی که با انتقادات شدید دموکرات‌ها مواجه شد.
کد خبر: ۹۹۴۲۴۰

در خبری دیگر، مایک پمپئو، گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) موفق شد اکثریت آرای مورد نیاز در مجلس سنا را برای تصدی این سمت به‌دست آورد.

آمریکا آماده عملیات مشترک با روسیه در سوریه

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حاضر است برای مقابله با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه، با روسیه عملیات نظامی مشترک انجام دهد.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت: واشنگتن آمادگی دارد برای مقابله با داعش، با هر کشوری که با آمریکا منافع مشترک داشته باشد، همکاری کند.

رسانه‌های آمریکایی در پی اعلام این موضوع گزارش می‌دهند، بندی از قانونی که کنگره در سال 2014 در واکنش به انضمام کریمه به خاک روسیه وضع کرد، توانایی پنتاگون (وزارت دفاع) را برای همکاری نظامی با روسیه بشدت محدود می‌کند.

موضع کاخ سفید در مورد همکاری با روسیه در حالی اعلام شده که مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان با حضور کشورهای روسیه، ترکیه، ایران و نمایندگانی از سوریه و گروه‌های معارض دولت این کشور برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها