اسد در گفت‌وگو با شبکه TBS ژاپن:

چیزی به نام دولت انتقالی نداریم

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به این‌که چیزی به نام دولت انتقالی در این کشور وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن این بار برای مبارزه با تروریسم ائتلاف واقعی تشکیل دهد.
کد خبر: ۹۹۲۳۶۲

به گزارش خبرگزاری فارس، بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه خبری TBS ژاپن در پاسخ به این پرسش که آیا دمشق در نشست آستانه تشکیل دولت انتقالی را خواهد پذیرفت یا خیر، گفت: «هر چیزی که [در این نشست] بررسی شود باید براساس قانون اساسی باشد؛ زیرا این مساله به دولت یا معارضان یا دولت و گروه‌های تروریستی ارتباطی ندارد بلکه مربوط به شهروندان سوریه است که بخواهند آینده سوریه را رقم بزنند. در قانون اساسی ما چیزی به نام دولت انتقالی وجود ندارد. ولی می‌تواند دولت عادی وجود داشته باشد که نماینده احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی در سوریه باشد. اگر شخصی بخواهد وارد این دولت شود که آن را دولت وحدت ملی می‌نامیم. این گزینه در دسترس هر طرف خارجی و داخلی سوری وجود دارد. پس از تشکیل این کابینه، می‌توان درباره انتخابات پارلمانی سخن گفت که پس از آن دولت دیگری تشکیل خواهد شد که براساس نتایج انتخابات باشد.

اسد درباره احتمال هماهنگی سوریه با ترکیه و آمریکا برای مبارزه با داعش خاطرنشان کرد: اولا داعش تحت نظارت آمریکا و در سال 2006 در عراق ایجاد شد وآن زمان «دولت اسلامی» نام داشت. وقتی جنگ سوریه آغاز شد، به «دولت اسلامی در عراق و شام» تغییر نام داد. سپس ترکیه حمایت از آن را به عهده گرفت؛ زیرا آن (داعش) از میادین نفتی سوریه برای صادرات و به دست آوردن مبالغ مالی و جذب بیشتر نیرو استفاده می‌کرد. ترکیه نیز مستقیما در قاچاق نفت [سوریه] با داعش همدست بود. از این رو نمی‌توانیم انتظار جنگ صادقانه‌ای از سوی ترکیه یا آمریکا با داعش داشته باشیم. به عنوان مثال چند هفته پیش [عناصر داعش] از طریق صحرا آمدند و تدمر را اشغال کردند. اکنون نیز داعش به دیرالزور حمله کرده است. آمریکایی‌ها برای متوقف کردن آنان هیچ اقدامی انجام ندادند. آنان در مبارزه با داعش جدی نیستند. اردوغان نیز با داعش و القاعده ارتباط دارد؛ زیرا آنان نیز همان ایدئولوژی [اردوغان] را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها