فضای مجازی

شادی‌های بزرگ با آرزوهای کوچک

شاید باورتان نشود در این دنیا حتی در همین کشور و در نزدیکی خود ما، انسان‌ها و بچه‌هایی هستند که آرزوهایشان خیلی‌خیلی کوچک است، گاهی به کوچکی یک جفت کفش؛ یک جفت کفش نو و تمیز که می‌تواند پاهای سرد و کوچکشان را گرم نگه دارد.
کد خبر: ۹۸۰۸۱۱

نمی‌توان انتظار داشت که آرزوی همه آدم‌ها به یک اندازه باشد، اما می‌توان امیدوار بود که این آرزوهای کوچک و شادی‌های بزرگ بعد از آن بر زمین نماند.

تعرفه‌های جالب یک قهوه‌خانه

همه جور تعرفه دیده بودیم، الا تعرفه‌های این قهوه‌خانه قدیمی که سال حیات و فعالیتش به حدود 100 سال پیش برمی‌گردد. در تعرفه این قهوه‌خانه نرخ‌های متفاوتی برای افراد متفاوت درج شده، درحالی که کیفیت و مقدار چای برای همه قیمت‌ها یکسان است. البته ما که نفهمیدیم این بعضی‌ها و آن بعضی‌ها که از آن در تعرفه یاد شده، چه کسانی هستند، اگر شما متوجه شدید به ما هم بگویید.

پاهای کی بزرگ‌تره؟

پاهای شما هرچقدر هم که بزرگ باشد، به پای رودریگز نمی‌رسد. این مرد جوان ونزوئلایی بزرگ‌ترین پای جهان را با حدود 40 و خرده‌ای سانت یعنی حدود نیم‌متر دارد. رودریگز 19 سال دارد و در ماراکای ونزوئلا زندگی می‌کند.

ما ایرانی هستیم

در این‌که به ایرانی بودنمان افتخار می‌کنیم حرفی نیست، اما گمان می‌کردیم این فقط ماییم که عاشق خودمان و فرهنگ خودمان هستیم و دچار نوعی خودشیفتگی و سرزمین شیفتگی شده‌ایم، اما ظاهرا خیلی هم بیراه فکر نمی‌کنیم، مدرک و سند می‌خواهید، همین اهالی روستای کائوله در تانزانیای آفریقا که اصرار دارند ایرانی هستند و از نوادگان سربازان بلوچ که در قرن 18 توسط عمانی‌ها در آن منطقه مستقر شده‌اند.

مهربان که باشی با همه مهربانی

مهربان که باشی، طبیعت دوست که باشی، نوعدوست که باشی، در هر شغل و منصبی که قرار بگیری، خودت را نشان می‌دهی. مثالش همین کار جالب رستورانی در تهران است که در یک حرکت زیبا همراه با سفارش مشتری‌ها یک بسته غذا هم برای پرندگان سرما زده پشت پنجره ارسال می‌کند. معلوم است که صاحب رستوران از آن آدم‌های مهربانی است که نه‌تنها به فکر آدم‌هاست که حواسش به دیگر مخلوقات خداوند هم هست.

پیرترین پرنده دنیا تخم گذاشت

تا به حال فکر کرده‌اید که آیا پرنده پیر هم وجود دارد و اگر وجود دارد چند سالش است. حتما می‌گویید چه سوال‌هایی می‌پرسی؟!... راستش ما که آن‌قدر دغدغه فکری داریم که عمرا ذهنمان طرف این چیزها برود، اما طبق معمول دانشمندان بیکاری هستند که سراغ هر چیز می‌روند از جمله همین مساله. آنها دریافته‌اند که پیرترین مرغ دریایی شناخته شده جهان اکنون حداقل 66 ساله است. کشف جالب‌تر این‌که این پرنده پیر پس از سه سال مجددا تخم گذاشت و به پیرترین مرغ وحشی بارور در جهان تبدیل شد.

هشدار متفاوت در مضرات قلیان

مسئولان، رسانه‌ها و همه و همه مدت‌هاست صدایشان به آسمان بلند شده که «پدر من، برادر من، خواهر من، قلیان ضرر دارد، ضررش از سیگار هم بیشتر است، ترکش کنید.» اما کو گوش شنوا. حال شهرداری کرمان توانسته این خطر بزرگ را به بهترین شکل ممکن در یک طرح روی یک بنر به شهروندانش گوشزد کند. طرحی که قلیان را تیغ برنده‌ای می‌داند که آدم‌ها با آن خودکشی می‌کنند. جرات دارید پس از دیدن این تصویر باز هم قلیان بکشید.

تاکاهاشی، خالق کارتون فوتبالیست‌ها

کارتون فوتبالیست‌ها از آن دسته کارتون هاست که کمتر ایرانی را می‌توان یافت که اسمش را نشنیده یا آن را ندیده باشد. کارتونی که شخصیت‌های اصلی آن سوباسو، کاکرو، رونالدو و مسی بودند. آن موقع که ما برای دیدن کارتون فوتبالیست‌ها پای تلویزیون می‌نشستیم، به تنها چیزی که فکر نمی‌کردیم، خیالی بودن شخصیت‌های آن بود. حالا اما زنده‌ترین شخصیت فوتبالیست‌ها، یویچی تاکاهاشی، خالق و کارگردان آن است که تصویرش این روزها در فضای مجازی می‌چرخد و ما را به دنیای پرنشاط و حسرت‌انگیز کودکی‌مان می‌برد.

تصویری از اولین زن روزنامه‌نگار ایرانی

زنان ایرانی همیشه در طول تاریخ این سرزمین بارهای اجتماعی مختلفی را به دوش کشیده‌اند؛ چه در دوران هخامنشیان و... و چه در دوران پس از انقلاب که این حضور پررنگ‌تر و وسیع‌تر شد. اما در دوره‌هایی از تاریخ، این حضور چندان به چشم نمی‌آید، مثل دوران قاجار، گرچه باید بدانید در این دوران هم زن ایرانی حضور فعال در صحنه داشته است، مثل همین بانو مریم عمید (مزین السلطنه) که از نخستین زنان روزنامه‌نگار ایران بوده و مسئولیت نشریه شکوفه را در سال 1292 در اختیار داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها