اگر در رابطه خود دچار مشکل شده‌اید و می‌خواهید به زندگی مشترکتان ادامه دهید، باید برای بهبود رابطه، دست به کار شوید.
کد خبر: ۹۷۶۳۲۳

در وهله اول به بررسی کاستی‌ها و زیاده‌روی‌ها بپردازید.

امروز می‌خواهیم، ده عامل مشکلات زوج‌ها را برای شما تشریح کنیم و به راه حل‌های آن بپردازیم.

از مشاور کمک بگیرید

مشاور ازدواج به شما کمک می‌کند، رابطه بهتری داشته باشید. نگران نباشید. کسانی که نزد روان‌شناس می‌روند، الزاما بیمار نیستند. همه چیز را خودتان به تنهایی نمی‌توانید حل کنید. گاهی صحبت با یک شخص ثالث، این رابطه را بهبود می‌بخشد.

تصویر، هزار برابر کلمه می‌ارزد

عکس همسرتان را با خود دارید؟ توی کیف‏، روی گوشی موبایل یا حتی روی میزیا صفحه دسکتاپ. این کار، شریک زندگی شما را خوشحال می‌کند. از این طریق به او می‌گویید، همیشه به تو فکر می‌کنم بی‌این که یک کلمه گفته باشید.

شب‌های دو نفره

برای خودتان شب‌های دونفره ترتیب دهید. حتی اگر نمی‌توانید هزینه یک شب قشنگ در یک رستوران را که اجرای موسیقی زنده دارد بپردازید‏، همین فضا را در خانه ایجاد کنید. یک روز خودتان آشپزی کنید و بچه‌ها را به فرد دیگری بسپارید تا خاطرات اولین روزهای آشنایی‌تان دوباره زنده شود یا در طبیعت اردو بزنید و کنار آتش، خاطره‌های خود را مرور و ستاره‌ها را تماشا کنید.

زندگی نو، کارهای نو

از نو شروع کنید. کارهایی را که تا به حال نکرده‌اید با همسرتان امتحان کنید و به جاهایی که تاکنون ندیده‌اید، سفر کنید. تفریحات جدیدی را تجربه کنید و تجربیات هیجان‌انگیز جدید را رقم بزنید.

انجام کارهای جدید، باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین در مغز می‌شود. این هورمون، یکی از مواد شیمیایی است که باعث می‌شود، ما احساس خوبی در یک تجربه جدید داشته باشیم.

عشق بورزیم، دوست بداریم

محبت برای کسانی که از نظر عاطفی در روابط خود صدمه دیده‌اند، می‌تواند ترمیم‌کننده باشد. محبت کردن و تماس نزدیک، یکی از مهم‌ترین افزایش‌دهنده‌های نیرو در جهان است.

حتی وقتی دارید یک دعوا را آغاز می‌کنید، یک بار امتحان کنید. پیش بروید، دست همسرتان را بگیرید، پیشانی‌تان را به پیشانی‌اش نزدیک کنید یا به هر نحوی که می‌توانید، به او عملا اثبات کنید می‌خواهید حامی‌اش باشید. می‌بینید که ناگهان جنگ تمام می‌شود.

راه ما یکی است

قدم در راه قابل بازگشت بگذارید. منظورم این است که با هم سفر کنید. فرقی نمی‌کند که این سفری یکروزه به تنگه واشی است یا سفری یکماهه به اروپا. سفر کمک می‌کند تا خاطراتی بسازید که هیچ وقت فراموش نمی‌شود. سفر کمک می‌کند تا گذشته دردناک خود را فراموش کنید یا حداقل، آن را در چشم‌انداز سفر محو کنید.

بی‌تو هرگز

به شعار بی‌تو هرگز پایبند باشید. نگذارید روزی بیاید که شما با همسرتان حرف نزده‌اید، اورا لمس نکرده‌اید، حالش را نپرسیده‌اید یا حتی یک کلمه محبت‌آمیز به او نگفته اید. هر کدام از ما باید حداقل جیره روزانه‌مان را از ارتباط بگیریم، وگرنه روحمان لاغر و نحیف می‌شود.

دوستت دارم خیلی زیاد

این جمله جادویی را زیاد بگویید. نه هزینه‌ای دارد و نه روی دوشتان سنگینی می‌کند. فقط دوستت دارم و عشقتم... این عبارات کوتاه می‌تواند برای شما معجزه کند. نگویید این‌ها مال فیلم‌های هالیوود و کار جوان‌هاست. بهانه‌جویی کافی است. خجالت نکشید و جسور باشید. ترسیدن از سوسک، توجیه‌پذیرتر است تا ترسیدن از ابراز محبت.

راز دل با تو بگویم

از هر دری سخنی بگویید؛ از کار و بیکاری تا پس‌انداز و تصمیمات مهم. بگذارید در زندگی‌تان، چیزهای زیادی به اشتراک گذاشته شود.

این کار یک رابطه را که از خیانت مکدر شده، ترمیم می‌کند، اما اگر حرف‌هایی بزنید که خلاف واقع باشد یا قول‌هایی بدهید که عملی نشود، کار را خراب‌تر می‌کند.

گسترش با هم بودن‌ها

با هم بودنتان را افزایش بدهید. شما یک زوج هستید. مهم است که در لحظات خاص، کنار هم باشید. با هم از خواب بیدار شدن و با هم به رختخواب رفتن، با هم غذا خوردن و ساعتی با هم صحبت کردن، از شما زوج نزدیک‌تری می‌سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها