اولاند در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نمی‌کند

پس از مشخص شدن نامزد جناح راست میانه برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سال آینده، بسیاری شانس نامزدهای حزب چپگرای حاکم بر این کشور را کم می‌دانستند. حال فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور چپگرای این کشور با خبری که پنجشنبه‌شب اعلام کرد بیش از پیش شکست حزب متبوع خود را در انتخابات آتی تقویت کرد.
کد خبر: ۹۷۴۱۷۳

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاند در یک سخنرانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، تصریح کرد: تصمیم گرفته‌ام که در انتخابات پیش‌رو نامزد نشوم. وی در ادامه خاطرنشان کرد که نیازهای کشورش را نسبت به بلندپروازی‌های شخصی خود مقدم‌تر می‌داند. وی در ادامه افزود: در ماه‌های آینده تنها وظیفه من ادامه رهبری کشور بر‌اساس مجوزی است که شما در انتخابات سال 2012 به من داده‌اید. به این ترتیب اولاند اولین رئیس‌جمهوری تاریخ معاصر فرانسه است که برای دور دوم وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی نمی‌شود. برخی تحلیلگران بر این باورند که این اقدام فرانسوا اولاند می‌تواند راه را برای نامزدی مانوئل والس، نخست‌وزیر کنونی فرانسه از حزب سوسیالیست هموار سازد.

در همین حال، فرانسوا فیون که یکشنبه گذشته با غلبه بر آلن ژوپه وزیر خارجه سابق فرانسه در دور دوم رقابت‌های جناح راست فرانسه به عنوان نامزد این جناح در انتخابات سال 2017 تعیین شد، طی بیانیه‌ای در خصوص انصراف اولاند از نامزدی در این انتخابات اعلام کرد: «فرانسوا اولاند آشکارا شکست خود را پذیرفت و به آن اذعان کرد و همین موضوع موجب شد که وی پای خود را فراتر نگذاشته و از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی انصراف دهد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها