مفتی قدس و فلسطین گفت: هر کسی از شنیدن صدای اذان ناراحت می‌شود، از این سرزمین برود.
کد خبر: ۹۶۴۴۹۹
هر کسی طاقت شنیدن اذان ندارد، برود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه شبکه خبری العالم، شیخ محمد حسین این مطلب را در پاسخ به درخواست شهردار صهیونیست قدس برای جلوگیری از آنچه "غوغا"ی اذان نامید، بیان کرد.

پیش تر، رسانه های صهیونیستی نوشته بودند که نیر برکات شهردار صهیونیست قدس با ارسال نامه ای به رییس پلیس این شهر، گستاخانه از وی خواسته بود که مانع از ادامۀ "هیاهوی اذان" شود.

اما مفتی قدس امروز در خطبه نماز جمعه امروز مسجد الاقصی گفت: اذان از شعائر اسلامی است و این سرزمین مقدس نیز اسلامی است؛ پس هر کس که از اذان و ذکر نام خدا ناراحت می شود، باید از این سرزمین برود.

شیخ محمد حسین تصریح کرد: خداوند متعال اینگونه مقرر فرمودند که این سرزمین اسلامی باشد، پس مسلمانان، اهالی قدس و مردم فلسطین، برای حفظ مقدسات آن و شعائر دینی در این مکان حق دارند.

رسانه های صهیونیستی بارها نوشته اند که شهرک نشینان صهیونیست مقیم قدس، از شنیدن صدای اذان به ویژه اذان صبح ناراحت می شوند.

خلیل التکفجی مدیر اداره نقشه های جمعیت پژوهش های عربی گفت که رژیم صهیونیستی، از هنگام اشغال شرق قدس در سال 1967 میلادی 15 شهرک صهیونیست نشین در آن بنا نموده که بیشتر از 210 هزار شهرک نشین در آن ساکنند. همچنین دهها مسجد در شرق قدس وجود دارد که قدمت شماری از آنان صدها سال است.

310 هزار فلسطینی در محله های شرق قدس ساکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها