روادید اربعین تک‌نرخی است

معاون سازمان حج و زیارت گفت: براساس اعلام دولت عراق، نرخ صدور روادید برای زائران اربعین حسینی 40 دلار است و تفاوتی با نام‌ نویسی‌های گروهی و انفرادی ندارد.
کد خبر: ۹۵۵۱۱۰

به گزارش جام‌جم، حمید محمدی درباره هزینه صدور روادید فردی و گروهی افزود: مصوبه اعلام شده عراق درخصوص تک‌رقمی شدن هزینه صدور روادید با رقم 40 دلار از ابتدای صدور ویزا برای زائران اربعین امسال اخذ شده است. ضمن این‌که سال گذشته هم در قالب اعزام‌های گروهی برای صدور ویزا هر نفر 30دلار و انفرادی 40 دلار اخذ شده است.

وی با بیان این‌که از ابتدای ثبت‌نام در سامانه سماح تاکنون حدود 250 هزار نفر در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند، یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تنها به کسانی اجازه خروج از کشور داده خواهد شد که برای حضور در مراسم اربعین از طریق سازمان حج و زیارت در سامانه سماح، نام نویسی کرده باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و به منظور رفاه هر چه بیشتر حال زائران اربعین، مبلغ روادید به صورت ریالی از طریق سامانه سماح قابل پرداخت است.

معاون سازمان حج و زیارت توضیح داد: متقاضیان اعزام به عتبات از مراجعه به دفاتر غیرمجاز خودداری کنند و تنها از طریق سامانه سماح و مراجعه به 2200 دفتر مجاز حج و زیارت در سراسر کشور برای اعزام به اربعین اقدام کنند.

وی با تاکید بر این‌که اتباع غیر ایرانی که عمدتا از کشورهای افغانستان، پاکستان و... هستند ‌باید برای حضور در مراسم اربعین از طریق مرز شلمچه اقدام کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، از تردد اتباع غیرایرانی در صورت مراجعه به دیگر مرزها، جلوگیری خواهد شد و به هیچ عنوان به آنها اجازه ورود به خاک عراق داده نخواهد شد.

محمدی اظهار کرد: در صورت هر گونه تغییری برای خروج زائران ایرانی از دیگر مرزها از سوی ستاد مرکزی اربعین اطلاع رسانی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها