شرکت اپل در سال 2008 طرحی را به سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا ارائه کرد که طی آن گوشی‌های هوشمند در حین رانندگی به طور خودکار قفل می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۹۸۹۲

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، شرکت اپل در سال 2014 موفق به ثبت این اختراع شد و براساس این فناوری صحبت با تلفن همراه و همین طور ارسال پیامک حین رانندگی غیرفعال می‌شود.

ایده طراحی این فناوری به این دلیل به ذهن مقامات این شرکت خطور کرد که آمار سوانح دلخراش رانندگی به دلیل استفاده از تلفن همراه روز به روز بیشتر می‌شود. شرکت اپل برای تعبیه این فناوری در گوشی‌های هوشمند خود دو راه پیش‌رو دارد. اولین راه تعبیه حسگرهایی در گوشی‌های هوشمند اپل است که بر محیط اطراف نظارت کرده و به محض با خبر شدن از تصمیم راننده برای استفاده از تلفن همراه، گوشی‌ هوشمند را قفل کند.

راه دومی که پیش روی این شرکت بزرگ قرار دارد این است که سیستم پردازنده خودرو در زمان رانندگی پیام‌هایی را به صورت خودکار به گوشی‌های هوشمند ارسال کرده و گوشی را به حالت قفل در می‌آورد.

همچنین چند شرکت تولید خودرو در ژاپن اپلیکیشنی را پشتیبانی کردند که به راننده‌هایی که حین رانندگی از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند قهوه مجانی می‌دهد. راننده‌ها در این کشور پس از نصب اپلیکیشن Driving Barista به این برنامه اجازه می‌دهند که با استفاده از ژیریسکوپ و جی‌پی‌اس گوشی تلفن همراه‌شان تشخیص دهد که طی 100کیلومتر رانندگی از گوشی استفاده کرده‌اند یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها