عوامل تولید موزیک ویدئوی «حریم» از مظلومیت شهدای مدافعان حرم در ایران انتقاد کردند

ادای دین به شهدای مدافع حرم

مراسم رونمایی از موزیک ویدئوی «حریم» در حالی برگزار شد که عوامل تولید این اثر تاکید کردند مدافعان حرم و شهدای این عرصه در جامعه مظلوم مانده‌اند و در عرصه فرهنگ و هنر هنوز کار چندانی روی این موضوع انجام نشده است.
کد خبر: ۹۴۷۸۲۴

به گزارش جام‌جم، در این برنامه که صبح روز گذشته در سالن اجتماعات خبرگزاری مهر برگزار شد، غلامعلی کویتی‌پور خواننده، محمود سراجی مدیر برنامه‌های کویتی‌پور و دکلمه کننده این قطعه، بهنام صبوحی آهنگساز، مهران علوی کارگردان و عوامل تولید موزیک ویدئوی «حریم» ضمن تشریح روند ساخت این اثر به سوالات اهالی رسانه پاسخ دادند.

در ابتدای این مراسم، بهمن بابازاده، مدیر روابط عمومی موسسه دلصدا با اشاره به این‌که این قطعه کاری از سازمان فضای مجازی سراج با همکاری دلصدا بود، بیان کرد: دو ماه پیش در ادامه فعالیت‌های این موسسه در حوزه موسیقی انقلابی، اولین آلبوم «دلصدا 1» با موضوع جنگ منتشر شد که خوانندگان متعدد پاپ هر کدام یک قطعه در آن به یادگار گذاشتند. سپس در سال 93 آلبوم «دلصدا 2» با موضوع امام زمان (عج) تولید شد که بزودی منتشر می‌شود. پس از آن همکاری با آقای کویتی‌پور که در نتیجه آشنایی وی با آقای محمود سراجی بود، شکل گرفت.

کویتی‌پور گفت: مملکت ما اسیر سرنوشتی شد که جنگ را به آن تحمیل کردند. توطئه‌هایی علیه آب و خاک ما انجام شد و بعد از این هم ادامه خواهد داشت. زادگاه من خرمشهر، درگیر جنگ تحمیلی بود. آن زمان اشعار حماسی ما با نمک نام فرزندان زهرا (س) نوشته می‌شد که تاثیر زیادی بر روحیه رزمندگان خرمشهر می‌گذاشت. همچنین بازتاب 45 روز مقاومت از مرز شلمچه تا سقوط و آزادی خرمشهر که البته مردم آن اعتقادی به این دو واژه ندارند در ملودی‌های آن زمان دیده می‌شد که به اعتقاد من به همین دلیل به دل مردم نشست، چون مالکیت آن برای خداست و من فقط اجرایش کردم. بعد از جنگ در کنار موسیقی، باور اصلی‌ام این بود که بتوانم کاری برای این مردم انجام دهم.

دلخوری از مسئولان

این خواننده درباره این‌که چرا در این سال‌ها کم کار بوده است، اظهارکرد: از مسئولان فرهنگی دلخورم، زیرا خیلی از آنها در حد یک تلفن هم تلاش نکردند در این سال‌ها کاری انجام دهند. من خودم را کسی نمی‌دانم، ولی محبت مردم بود که باعث شد بعد از 12 سال کار جدیدی ارائه کنم. یک نقد اساسی هم به خواننده‌هایی دارم که از ملودی‌هایی استفاده می‌کنند که در شأن اشعار نیست و برای مردم خاطرات دیگری زنده می‌شود.

کویتی‌پور با اشاره به این‌که امید دارد این نماآهنگ شروعی دوباره برای کارهایش باشد، عنوان کرد:‌ برای آمدن روی صحنه دغدغه‌های زیادی دارم، ولی متاسفانه کسی دل نمی‌سوزاند. فکر نمی‌کنم درست باشد برای رسیدن به این خواسته‌ها التماس کنم. امیدوارم این قطعه و نماآهنگ شروعی باشد که بعد از این بتوانیم چند اثر هنری بر جای بگذاریم. شهدای مدافع حرم واقعا مظلومند و در این مقطع حساس،کاری با ارزش انجام می‌دهند. متاسفم که برخی این شهیدان را پولکی می‌دانند و این واقعا ناراحت‌کننده است.

او در سخنانی به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: به زعم من این شهدا بسیار مظلومند، زیرا در زمان جنگ تحمیلی وقتی شهیدی به میهن آورده می‌شد همه مردم برای استقبال می‌رفتند و مراسم باشکوهی برگزار می‌شد، ولی این شهدا غریبانه تشییع می‌شوند و متاسفانه برخی شایعات و اطلاعات نادرست هم درباره آنها می‌سازند.

کویتی‌پور در پاسخ به این که آیا سراغ سبک جدیدی می‌رود یا نه، گفت: من سبک خاصی ندارم، همان سبک کویتی‌پور است. به یاد دارم در زمان جنگ یک‌بار یکی از شاعران به من گفت شعری سروده‌ام که فقط در سبک توست، اما به او گفتم که در هر سبکی آهنگ می‌خوانم. یادم می‌آید که به من، خواننده ارزشی می‌گفتند، البته هنوز هم می‌گویند اما از نظر من ارزشی‌ها شهدا بودند که رفتند و امیدوارم پاسدار خون آنها باشیم.

وی عنوان کرد: ما می‌بینیم در کشورهای دیگر به یک بچه 13 ساله که خواننده شده، اهمیت زیادی می‌دهند به صورتی که او می‌تواند آلبوم خود را منتشر کند و برایش در یک سالن 12 هزار نفره کنسرت برگزار می‌کنند، اما در کشور ما این اتفاق نمی‌افتد به گونه‌ای که برخی گوشه‌نشین شده‌اند. البته گاهی هم اتفاقات جالبی می‌بینیم به ‌عنوان مثال، گاهی اوقات از شخصی آهنگی ارائه می‌شود که پیش از آن به او گفته‌ایم که یک جایی از آهنگ تو مشکل دارد، اما او به همان صورت به کارش ادامه می‌دهد و بعد متوجه می‌شود که کارش مشکل دارد.

این خواننده دفاع مقدسی درباره دریافتی خود از جدیدترین کاری که منتشر کرده است هم توضیح داد: چندی پیش تهیه‌کننده برای کار دیگری سراغم آمد و حرف این نماآهنگ هم مطرح شد. آقای سراجی از من پرسید که چقدر دستمزد می‌گیرید، من هم گفتم بعد از دو دهه رفاقت این حرف‌ها خیلی جایی ندارد. من تا الان نان صدایم را نخورده‌ام و برای این کار هم ریالی دریافت نکرده‌ام، چون معتقدم باید در عمل هم مثل شعارهایی که می‌دهیم، باشیم. افتخار می‌کنم که 30 سال است از جایی حقوق نگرفته‌ام، اجاره‌نشینم و از شهرم خرمشهر آواره هستم.

12 میلیون برای یک نماآهنگ

همچنین در بخش‌هایی از این نشست، سراجی درباره بودجه و هزینه این کلیپ توضیح داد: کلیپ موجود 12 میلیون تومان دریافتی برای ما به ارمغان آورد که آن هم به خاطر تبرک کار به نیت 12 امام بود. شاید بخشی از انتقادها به کارهایی از این دست به دلیل شفاف نبودن مسائل مالی است که باعث پنهانکاری و شایعات زیادی می‌شود، ولی ما درباره این کلیپ رقم‌هایمان مشخص است.

او افزود: کسی را می‌شناسم که در سوریه به شهادت رسیده و خانواده‌اش از سه ماه قبل از شهادت او حقوق محل کارش را هم نگرفته‌اند. به نظر شما نباید به این افراد رسیدگی شود؟ برای سربازان دفاع مقدس یک شهر جمع می‌شد و به استقبال تشییع پیکرشان می‌رفت، اما اینها کیلومترها دورتر از وطن می‌جنگند ولی کسی برای تشییع پیکرشان نمی‌رود. نمی‌خواهم درجه کسی را نازل کنم یا به کسی ارزش بدهم، چون خودم را در این حد نمی‌دانم فقط از شما می‌خواهم کارکرد برخی افراد را که با نابخردی کار این شهدا را هم زیر سوال می‌برند، نبینید. فقط یک خواهش از مسئولان دارم این‌که بدانند صندلی‌هایی که پشتش نشسته‌اید، ماندنی نیست که اگر بود به شما نمی‌رسید.

مهران علوی، کارگردان این نماآهنگ هم در سخنانی گفت: وقتی برای ساخت این نماآهنگ با برخی از همکاران تماس می‌گرفتم، مبالغی را برای کار در نظر گرفته بودم، اما این مبالغ ناچیز بود و خودم خجالت می‌کشیدم. جالب است بگویم همکارانم بدون هیچ چشمداشتی حاضر به همکاری شدند و برای منِ کمترین، ساخت این نماآهنگ هیچ جنبه مالی نداشت به نظرم همین که بتوانیم کوچک‌ترین قدم را در همین جا برای مدافعان حرم برداریم، کار خودمان را انجام داده‌ایم، زیرا همین حالا که ما در اینجا با امنیت در حال برگزاری یک نشست هستیم، حاصل مقاومت آنهاست و ما مدیون مدافعان حرم هستیم.

در این مراسم از نماآهنگ حریم، رونمایی شد. این اثر در سایت‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و بسیار حرفه‌ای و جذاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها