جوانان باید ازدواج کنند. خدا را شکر که همه سر کلیات این قضیه متفق‌القول هستیم و هیچ آدم منصفی نظری جز این ندارد. می‌ماند جزئیات قضیه که دمار از روزگار جوانان ما درآورده است.
کد خبر: ۹۴۴۵۷۸

یکسری مسائل هست که از قدیم حل شده و جای بحث ندارد مثلا این که خرید لوازم صوتی و تصویری به‌عهده خانواده داماد است و عروس خانم هم لوازم آشپزخانه از قبیل قاشق و چنگال و دیس و آبکش و گوشت‌کوب برقی را باید تهیه کند. گاز و یخچال و ماشین لباسشویی و فرش و مبل و اینها هم معمولا به‌عهده خانواده عروس است مگر این‌که خلافش ثابت شود. خانه را هم داماد تهیه می‌کند با لوستر. در صورتی که داماد سرخانه باشد هم که هیچ. بخورد و بخوابد و شکر خدا کند که ارتفاع پیشانی‌اش از عرض اتوبان تهران ـ کرج بیشتر است.

اما این وسط یکسری مسائل وجود دارد که قبلا وجود نداشته و شوخی هم بر نمی‌دارد. مثلا همین مودم وای فای. بارها شده که پیوندهای مستحکم عاطفی سر این قضیه که تهیه مودم وای‌فای به عهده کدام طرف باشد، از هم پاره شده. ما پرسیدیم گویا با داماد است.

مورد اساسی‌تر هزینه شهریه دانشگاه عروس خانم است. آیا هزینه دانشگاه کماکان به عهده پدرعروس قرار دارد یا از ترم بعد از ازدواج به صورت خودکار به روی دوش داماد شیفت پیدا می‌کند؟

کارشناسان مربوطه در رابطه با این مساله تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌اند که نتایج آن به شرح زیر است:

الف) اگر رشته تحصیلی عروس خانم پزشکی و مشتقات آن باشد، هزینه دانشگاه به‌عهده داماد است. زیرا پس فردا که عروس خانم دکتر شد ظرف دو هفته نه تنها تمامی هزینه‌های تحصیلش را صاف می‌کند بلکه به رقابت با قارون می‌پردازد. در این موارد حتما توجه داشته باشید که پارو جزو جهیزیه عروس باشد تا برای جمع‌آوری درآمد‌های حاصله به مشقت نیفتید.

ب) اگر رشته تحصیلی عروس خانم مهندسی باشد همه مخارج تحصیل به‌عهده خانواده عروس است زیرا از مدرک مهندسی نه تنها آب گرم نمی‌شود بلکه حتی ولرم هم نخواهد شد و تنها فایده این مدرک یافتن همسر مناسب است که قبلا حاصل شده.

خانواده‌های محترم لطف کنند با پیروی از این دستورالعمل، آینده درخشان و عاری از کدورتی را برای خود و آن دو نوگل نوشکفته باغ عاطفه رقم بزنند.

سعید طلایی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها